woensdag 3 september 2014

Dag 120

Ontbijt 
Deze ochtend, mede door de alcohol van gisterenavond, kreeg ik enkel een appelsien op. Ik voelde me niet zo geweldig, en ik wou iets eten voor ik naar de stad vertrok, dus heb ik een appelsien gegeten. Alleszins veel vitamines om het slechte gevoel tegemoet te gaan.
Kleine wandelingen 
Ik heb vandaag niet echt een grote wandeling gemaakt, maar ik heb wel een eindje in de zon gewandeld en daarna in de stad rondgewandeld. Ik heb zeker twee uur rondgedwaald en in winkeltjes geslenterd. Het lijkt niet zoveel, maar het zijn twee uren die ik alvast niet in de zetel heb doorgebracht.

Middageten
  • sla
  • tomaat
  • komkommer
  • walnoten
  • twee boterhammen
  • kalkoenfilet
  • boter
Rond de middag ging het al beter, en heb ik nog meer vitamines in mijn lichaam gepropt onder het mom van salade. Deze salade bestond uit slamengeling, tomaten en komkommer in kleine stukjes. En dan had ik ook walnoten fijn gehakt en eronder gedaan. 
 
Wie graag noten eet, ik heb het nog al eens gezegd maar ik zeg het opnieuw: In de Lidl vallen ze heel goed mee qua prijs, want soms kunnen ze ook belachelijk duur zijn!



Avondeten 
  • rijst
  • ei
  • kipfilet
  • champignons
  • paprika 

Deze avond heb ik rijst gebakken (inderdaad, gekookte rijst nadien gebakken), samen met gestoomde kippenblokjes, paprika en champignons. Omdat ik geen droge boel wou eten, heb ik er nog een ei onder geroerd tijdens het bakken. 

Dat geeft het 1) een ietswat Aziatische toets, wat lekker en fijn is en 2) dat maakt het iets minder droog. Tenzij je het ei volledig op zou bakken, dan heb je weer een droge boel. Maar je moet het roerbakken tot het net niet helemaal doorbakken is.

De champignons waren gewoon in schijfjes erbij gebakken, alles in 1 pan. Da's makkelijk en je hebt weinig afwas ^_^ 

Motivatie 
Daarom. Ik ben de laatste tijd iets meer bezig met hoe ik er uit zie, in plaats van het gezonde aspect. Wat op zich niet slecht is, want een goed uiterlijk motiveert ook. Ik had pas geschreven hoe mooi ik het vind als het sleutelbeen zichtbaar wordt. Daarom.
 
Maar ook om van de onzekerheid af te geraken. En mezelf op foto's mooi te kunnen vinden als ik ze erna op Facebook zie verschijnen. Zonder dat ik moet denken 'oh nee'. En dat is ook belangrijk. Me comfortabel voelen met mezelf. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten