zondag 7 september 2014

Dag 124

Ontbijt 
Yoghurt. Zoals ik gisteren zei, ging ik vandaag meer groenten eten. Groenten bij het ontbijt is echter niet zo eenvoudig. Dus ik hou het voor de rest van de dag. Maar blijf zeker volgen, want de groenten gaan in het rond vliegen in de keuken ! 


Middageten
  • pitavlees
  • sla
  • komkommer
  • paprika
  • lente-ui
  • mozzarella light
  • pitabroodje
De groenten zijn gekomen, en ze staan hier op de foto. Ik heb een halve puntpaprika, een stuk komkommer in stukken gesneden. Ik heb wel wat zoetzure saus tussen mijn broodje gedaan, zodat het echt op pita leek. Junkfood, maar dan met meer groenten. 



Avondeten 
  • sojascheuten
  • paprika
  • wokmie
  • kipfilet
Ook het avondeten bevatte veel groenten. Ik had een kipfilet in stukjes gesneden en gebakken in een pan met olijfolie. Vervolgens heb ik er paprika en sojascheuten bij gedaan. Veel sojascheuten. 
 
Ik weet niet precies wat dat is met sojascheuten trouwens. Eens wordt er gezegd dat het goed is, erna wordt er gezegd dat je het niet mag eten. Ik voelde me echter niet ziek na het eten van sojascheuten. Maar dan ook, mensen voelen zich niet slecht door een trekje te nemen van een sigaret. Als het schadelijk is, heeft het direct effect, maar je voelt het pas later. Dus nee, ik zeg niet dat roken niet ongezond is. Ik zeg dat roken het lichaam kapot maakt. Dus godzijdank, dat ik niet rook. Ik probeer mijn gezondheid zo serieus mogelijk te nemen. Want dit lichaam moet nog zeker vijftig jaar mee. Liever gezond dan! Kijk, daar is mijn spirit terug. Mijn spirit dat ik dit doe voor de rest van mijn leven. De spirit dat ik het serieus neem, dat ik moet gezond eten om gezond te zijn, en dat ik moet bewegen, om soepel te blijven. Dat ik niet mag roken, omdat het slecht is (ik rook niet). Dat ik niet te veel mag drinken, want ook dat is schadelijk. Maar alles met mate. Mate is de kern. 
 
Ik had gerust ook prediker kunnen worden, als ik had gewild. 
 
Motivatie 
Omdat ik net (wanneer ik dit schrijf) weer terug bedenk waarvoor ik het allemaal doe, heb ik een liedje dat ook toepasselijk is. 
 
Ik probeer zo vrij mogelijk te leven, mijn eigen ding te doen zonder de ander te schaden, maar niet te perfect in het rijtje te lopen. Iedereen slentert altijd als ie in de rij loopt, ik wil lopen en vrij zijn en gaan voor wat ik bedoeld ben. Dat klinkt wat vaag. 
 
Ik wil gaan voor mijn doel! Ongeacht wie mij tegenhoudt, ik wil doen wat ik me voorgehouden had. 
 
Daarom het liedje Wild Animals van The Cat Empire! Don't let them kill the wild animals inside of you. 
 
 
The Cat Empire is trouwens de ideale muziekgroep om te luisteren als je een dipje hebt en terug je dansschoenen wilt aandoen.  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten