woensdag 10 september 2014

Dag 127

 Ik breng meer kleur in uw dag en voeding! 
Ontbijt
  • magere yoghurt met kersen
  • 20 gram havermout
We beginnen met een roze-paars ontbijt, iets wat niet smakelijk lijkt, omdat het niet direct een natuurlijke kleur is. Maar havermout met yoghurt ziet er nooit smakelijk uit. 
 

Tussendoor 
Een peer! 

Middageten 
  • slamengeling
  • oranje paprika
  • amandelen
  • mozzarella
  • tomaat
  • komkommer
  • gerookte zalm
Een heerlijke salade met veel groentjes, zo zien we het graag! En zo eten we het ook graag. Of ik eet het zo graag. Ik heb geen dressing of olie gebruikt, dat vind ik in principe nog niet zo nodig (tenzij het een sla is van enkel sla-tomaat-komkommer). Maar deze veelzijdige salade, bevat voldoende smaken zodat ik er geen moest toevoegen.
 
 
De oranje paprika was enorm zoet, de mozzarella is zacht, de noten zijn hartelijk & de zalm is zout. Alle smaken zijn dus aanwezig in 1 salade. 
 
Kijk trouwens ook naar dit kleurenpalet! Het was waarschijnlijk mooier als het op een bord lag, maar aangezien het in een kommetje lag, zie je niet alles goed uitkomen. Maar je hebt het zalmroze, knaloranje, rood, groen, wit, bruin, al die kleuren! En nee, ik ben niet stoned.
 
Tussendoortje 
NECTARINE, lekker sappig (en helaas geplet in mijn tas :-/ )
 
Avondeten 
  • kipchipolata
  • aardappelen
  • worteltjes en erwtjes
  • tomatenketchup
Boerenkost! Dat is het juiste woord voor deze maaltijd, en het heeft nog echt gesmaakt ook. Ik probeer vaak 'lichter' te eten, want al bij al is aardappelen met worst & erwtjes een 'zware' maaltijd, een heel vullende maaltijd ook wel! Maar met dit eten is er niets mis. Ik heb in mijn blog/mijn 17 weken die ik al bezig ben denk ik soms vrij radicaal gesproken over eten, maar opnieuw: ik ben milder geworden in alles.


Motivatie 
Motivatie van de dag is een krantenartikel! BMI is achterhaald, je moet de buikomtrek bekijken om te zien of je gezond bent. Hier lees je het krantenartikel. Waarom is dit goed nieuws? Is het wel goed nieuws? 

Ik wil hiermee aanduiden dat de wereld rond voeding/gezondheid/calorieën/BMI/... continu veranderd. Het ene moment mag je wel koolhydraten eten, het andere moment absoluut niet. Het ene onderzoek wijst uit dat je geen fruit mag eten, terwijl het andere zegt dat je best zoveel mogelijk fruit eet. 
 
Het is een afwisselende studie die telkens nieuwe dingen boven brengt. Kijk bijvoorbeeld naar de voedseldriehoek, die ineens een zandloper werd. 
 

Wat heel veel meespeelt in deze onderzoeken, is helaas de sponsor van het onderzoek. Economie, politiek en onderzoek zijn een lelijke cluster die veel uitslagen beïnvloed. Zo heeft Kellogg's (altijd opnieuw dat verdomde granenbedrijf) genoeg geld neergeteld om op Special K de stempel 'gezond' te krijgen. 
 
Mijn buikomtrek is trouwens te veel, ik zou nog een 15 centimeter op mijn buik moeten verliezen (volgens dit nieuwe onderzoek) om gezond te zijn. Mijn probleem is echter altijd geweest dat mijn buik het laatste is wat afvalt. 

Daarbij kwam dan ook in het nieuws dat de voedselpiramide compleet verouderd is. 

Als het puntje bij paaltje komt, dan ben ik niet te zwaar. Ik ben gewoon 20 centimeter te klein. 

Als echte conclusie maak ik hieruit op dat luisteren naar je lichaam het belangrijkste is en blijft.







Geen opmerkingen:

Een reactie posten