vrijdag 12 september 2014

Dag 129

Ontbijt
  • een ei en een eiwit
  • serranoham
Deze ochtend ben ik gestart met een ei en serranoham. Serranoham (is zoals de meeste gedroogde hammen) beter dan spek alvast. Het is nog altijd niet het ideale, magere schelletje hesp, maar het is beter. Ik heb de foto rechtstreeks in de pan genomen, wat eigenlijk niet zo schoon is als ik verwacht had. Maar ja, ik heb dan ook geen spiegelreflex camera :D



Middageten 
Er was nog spaghetti over van gisteren, dus heb ik nog een bordje opgewarmd. Wat ik vaak doe als ik de dag nadien spaghetti eet, is er wat tomatenketchup onder mengen. Ik weet niet of ik de enige ben die dat doet, wij doen dat alvast in ons gezin. En als je het nog nooit gedaan hebt, zeker proberen!
 

Fitness 
Ik ben vandaag naar de fitness gegaan. Ik ben gestart met cardiotoestellen, wat al uitputtend was omdat ik eigenlijk geen conditie aan het opbouwen ben doordat ik zo onregelmatig ga. Maar na een half uur cardio, heb ik de virtuele les van Abs Attack gedaan. Oh god, my abs hurt. En het was een nieuwe les, dus met nieuwe oefeningen. Zwaarder, vind ik persoonlijk. Maar we hebben wel met de fitnessgroep gezegd om eens een nieuwe virtuele les te proberen. 

Avondeten 
Ik was uitgehongerd na de fitness, ik kon wel een paard op! 
In plaats daarvan heb ik een Ardeense oester gebakken, en ook champignons gebakken. Onder de champignons heb ik wat room gedaan & een bouillonblokje. Direct saus. Ik denk dat ik een soeplepel of vier room heb gebruikt.


Dan heb ik ook nog noedels gekookt. Er was geen rijst, en ik wou niet tweemaal pasta op een dag.

Motivatie 
Ik ben vandaag iets tegen gekomen op internet waarvan ik eigenlijk geschrokken ben: namelijk dit artikel. Het gaat over ons verknipt ideaalbeeld. En toch proberen we er telkens opnieuw weer aan te voldoen. Ikzelf ook hoor. Ik probeer het namelijk elke dag opnieuw, om te geraken tot een slankere ik. Die niet per se een gelukkigere ik zou zijn.


Waarom noem ik dat dan een motivatie? Het is eigenlijk meer een geruststelling. Ik moet niet voldoen aan de normen van het ideale schoonheidsbeeld, want dat is fucked up vaak. En als ik heel even eerlijk moet zijn, ik weet niet welk beeld het ideaalbeeld is meer. Ik weet niet meer wat 'de norm' is.

1 opmerking:

  1. Eigenlijk vind ik het super van je dat jij je niet laat vangen aan het schoonheidsideaal. Ik heb dat wel altijd gedaan en doe dat nog steeds. Ik denk veel te weinig: gezond en niet te veel eten is goed voor mijn gezondheid, ik denk te vaak, bijna obsessief: gezond en niet te veel eten zorgt ervoor dat ik niet weer dik en lelijk word...

    Al heel vaak hebben mensen me daarop aangesproken, maar ik kan het niet helpen.
    Echt super van jou dus dat je je niet laat vangen!

    BeantwoordenVerwijderen