zondag 7 september 2014

Dag 125

Ontbijt 
  • yoghurt met aardbeien
  • muesli met gedroogd fruit
Ik weet dat ik in de eerste weken van mijn challenge veel heb gedaan, en veel gevarieerd. Ik heb hierin verschillende favorieten ontdekt. Het zijn die favorieten die ik nu veelvuldig gebruik, met (hopelijk) nog steeds de juiste variatie. 

Deze ochtend was het een potje magere yoghurt met aardbeien & muesli met gedroogd fruit. 


Fuck Russia 
Ook gekend als: Eet een peer meer! Ik eet alvast meer peren dit seizoen. Ik ga trouwens meer van eigen kweek eten (wat niet wil zeggen dat ik een wietplantage begonnen ben). Maar ik vind het erg voor de Belgische fruit- en groenteboeren dat hun oogst dit jaar tot doel heeft te rotten. Want dat gaat gebeuren met een groot deel van de groenten en het fruit. Het gaat gewoon rotten, omdat het te veel is om te plukken en te verkopen, omdat er iemand (lees: Poetin) het nodig vond te boycotten.

Bij deze doe ik een warme oproep aan iedereen om meer peren te eten. Waarom? Daarom. De 'schade' zal er sowieso zijn, maar elke verkochte peer is een goeie peer in't gezicht van Rusland. 
 

Middageten 
Weeral Caesar met zijn salade, ditmaal van de Lidl. Helemaal onderin het bakje (dat had ik niet gezien), liggen ook krieltjes. Op die manier was het wel een grote salade. Krieltjes, croutons, kip, kaas, ei, wortel, sla,... Wauw! Wel de ideale maaltijdsalade. En nog steeds beter om 100 calorieën binnen te krijgen van een maaltijdsalade, dan 100 calorieën binnen te krijgen van frieten. Maar ik denk dat dat intussen ook wel duidelijk is hé?

Zonder enige vorm van reclame: Daarom is Weight Watchers beter dan calorieën tellen. Omdat Weight Watchers rekening houdt tussen het verschil van een appel & een koek. Al zouden de calorieën hetzelfde zijn, de punten die er aan toegekend worden zijn anders. GO WEIGHT WATCHERS ! 


Tussendoortje deel II. 
Ik heb ook een sappige nectarine gegeten. Ze beginnen wel uit het seizoen te geraken, de lekkerste zijn inmiddels al geweest (begin juli & in augustus zijn ze het beste!). Maar nog steeds lekker & verfrissend. 

Avondeten 
Vergeef mijn luiheid! 

Ik ben moe, ik heb hard gewerkt, ik ben pas laat thuisgekomen. Ik heb een maaltijd uit blik gegeten. Italiaanse schotel van Zwan. Immens ongezond, kwestie dat het nepsaus is met neptomaten & nepbouletten van nepvlees. Comfortfood na een zware dag op het werk. Wel de perfecte nepmaaltijd.


Motivatie! 
Zoals Alice het zegt. Ik weet wat ik moet doen, maar het volgen is iets anders. Ik denk dat het oké is, om niet altijd je eigen advies te volgen. Niet omdat ik ervan hou te 'zondigen', maar omdat er ademruimte moet zijn. En dat zie ik ook steeds meer in. In het begin was ik zo strikt in alles... Nu niet meer. Nu laat ik iets meer los, maar op een beheerste manier. 

Daarom is het zo belangrijk geweest dat ik volhield. Ik denk dat sommigen onder jullie misschien denken dat ik gek geworden ben, of doorgedraaid ben. Misschien valt zelfs de term 'obsessief'. Maar dit is een proces voor mij geweest. En dat is heel erg goed geweest!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten