vrijdag 5 september 2014

Dag 121

Ontbijt 
  • twee boterhammen
  • boter
  • ham (ik weet niet meer welke soort?)
Ik heb geen idee waarom mijn opsommingstekens een inspringing maken, de layout van de blog is het aan het opgeven. Zelfs blogger vindt dat ik te veel aan het doordrammen ben (en ik geef blogger volledig gelijk, want na 121 dagen kan ik niet begrijpen dat dit ook voor jullie interessant blijft).
 
Ik rooster nog steeds mijn brood, en dat zal ik ook niet snel laten vrees ik. Het zal nog wel even ook boterhammen blijven, gezien ik nog niet meteen naar de winkel ga. 
 

Middageten 
  • pasta
  • groene bonen
  • paprika
  • gestoomde kipfilet
  • erwtjes
Ik had op de barbecue koude pasta gemaakt, waar nog een deel van over was. Ik had er gemaakt met erwtjes & boontjes, en dan wat olie erover gedaan zodat het niet aan elkaar ging plakken. 



Datzelfde heb ik ook gedaan met een pasta, waarin ik dan paprika heb gedaan. En deze pasta's heb ik deze middag nog wat gegeten, samen met wat gestoomde kippenblokjes.

Om extra kleur aan het bord toe te voegen, ik probeer nog steeds na te denken over de kleuren in mijn bord, heb ik er ook tomaatjes bij gesneden in partje. En koude pasta gaat altijd samen met tomaatjes. 

Fietsen! 
Fietsen is nog steeds iets wat ik graag doe, en ik heb een nieuwe fietsbel, dus het verloopt nu een pak veiliger. In alle eerlijkheid, moest ik altijd roepen als iemand op het fietspad stond omdat mijn bel niet werkte. En nu, na een eeuwigheid, heb ik een fietsbel die ze tot in Keulen horen rinkelen! 

Dat geheel terzijde, ben ik gefietst tot de stad en weer terug. Ik fiets met muziek met een beat zodat ik goed vooruit geraak. Vandaag was het onder andere Love Runs Out van One Republic. 


IJsje van de week 
Een yoghurtijsje (dat vetarm & suikervrij is), met aardbeien en oreo's: Zalig. Ik ben er zelf niet meer aan toegekomen om ijs te maken, gewoon omdat het de eerste twee keer wel oke was, maar ik vrees gewoon dat ik altijd te zure smaken zal overhouden als ik citrusijs wil maken. En mijn yoghurtijs smaakt nooit hetzelfde zoals de frozen yoghurt van in de stad. 

Maar ik ben blij met mijn ijsje per week-regeling. Ik kan er van op aan dat ik elke week een ijsje eet (zolang het weer het toestaat, want de afgelopen dagen is het niet echt zonnig geweest). 

Dit is ook een regeling die ik ga behouden. Zelfs na mijn blog, en als ik de pedalen dreig te verliezen. Dan ga ik gewoon denken aan de geweldige periode die ik al achter de rug heb. En één ijsje per week maakt het verschil (als je er anders drie of vier zou eten). 

Ik ben dit ijsje gaan eten met Sofie, de persoon die me van A tot Z steunt in mijn dieet (zelfs in de ijsjes). 

FITNESS 
Ik ben naar de fitness gegaan! Ik merk dat ik op een laag pitje train, maar ik train wel. Ik zou echt mezelf tot het uiterste willen drijven, maar dat gaat niet altijd. 

Ik heb het gevoel dat ik vandaag aan het afratelen ben in mijn blog. Nee, ken je dat gevoel van 'OKE, NU DOEN WE HET' en dat je echt ook knalt tot het pijn doet? Dat zoek ik weer. Die drive, die passie. Die zelfpijnigende heerlijkheid van zure spieren. Ik moet alleen mijn gedacht er naar kunnen zetten, en dat is het. Maar dat is niet eenvoudig. 

Alle goede voornemens zijn er, ze moeten alleen naar buiten komen.

Avondeten 
  • quinoa
  • zalmfilet
  • spinazie
  • Parmezaanse kaas 
Na de fitness ging ik voor de ideale maaltijd. Of dat beeld ik me in, ik denk gewoon dat ik goed bezig ben. Ik heb quinoa gekookt, spinazie (uit de diepvries, zonder room) in een pan gegooid en daar stukken zalm onder geroerd. Ik heb alles flink afgekruid met peper.
 
Uiteindelijk heb ik alles samen gegooid in één pan en nog wat laten pruttelen op een vuurtje. Daar wat Parmezaanse kaas over (dat zorgt ook voor een zoutere smaak, maar ook iets zachter doordat de kaas smeuïg wordt, ondanks zijn kleine korrel).





Motivatie 
Ik wil eerst even kaderen hoe ik er aan gekomen ben. Kwestie van mijn reputatie ook op het internet wat te behouden.

Maar, dus. Ik luister heel graag naar muziek (daarom dat ik ook zo graag liedjes deel). En ik klik bij YouTube altijd door en door en door, of ik laat zo een bestaande afspeellijst gewoon afspelen. Ik moest er alvast heel hard mee lachen.

Real Girls Eat Cake. En ik heb echt gelachen. Gewoon omdat ik het ook geen goed nummer vind, maar het is te grappig. 

Luister het gewoon.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten