vrijdag 5 september 2014

Dag 122

Ontbijt
Droge cruesli met gedroogd fruit & noten. Ik had geen yoghurt & er melk onder doen zou echt niet lekker geweest zijn, want ik ben geen melkdrinker. 

Maar het was droog, 't is echt geen aanrader het zonder yoghurt of melk te eten. Als het niet anders kan, kan je het altijd nog doen. Dit was roeien met de riemen die ik had. Ik kon er moeilijk mayonaise onder doen (want hoe ranzig zou dat geweest zijn!).

Middageten
Ik had fantastische boterhammen gemaakt, met wat kaas en magere ham. Ik zou ze op de trein opeten, het zonnetje scheen en het zou een mooie dag worden. En toen ik op de trein zat besefte ik dat de boterhammen nog thuis op het aanrecht lagen.

In plaats daarvan heb ik een broodje met gerookte zalm & philadelphia gegeten. Er zaten verse groentjes tussen, wat natuurlijk een pluspunt was (want mijn boterhammen waren gewone boterhammen geweest). Soms is iets vergeten niet erg.


Avondeten
Gaan uiteten is altijd moeilijk, want er staan zoveel lekkere dingen op een kaart. Pasta's, frietjes, steak,... Ik ben naar de slaatjes gegaan, en heb gekozen voor een Caesarsalade met kip. 

Om het helemaal interessant te maken: Wist je waarvan de naam Caesarsalade komt? Ik zou het al vreemd gevonden hebben als Julius salade at met croutons. En daar komt het dus ook helemaal niet van. 

Ik citeer van Wikipedia:
"De caesarsalade is genoemd naar Caesar Cardini (1896–1956), een hotel- en restauranteigenaar en chef-kok van Italiaanse afkomst, die in San Diego woonde en in Tijuana in Mexico werkte. Hij vernoemde de salade naar zichzelf (de naam heeft dus niets te maken met Julius Caesar). Deze salade is erg populair in de Verenigde Staten."

En wat zeggen we dan: Dank u wel, Michelle, voor de interessante informatie! Weer een nutteloos weetje waarmee je iemand kan verrijken!



Caesarsalade smaakte, het is een rijke maaltijdsalade, omdat er ook kaas & croutons in zitten. En drie stukjes fruit.  

Met dank aan Bart trouwens, die me er op wees mijn bord om te draaien zodat het op de foto stond. 

Motivatie
Na het uiteten gaan, hebben we naar the Hobbit - Desolation of Smaug, gekeken. Ik vond het een langdradige film, omdat het boek echt klein is en de film uitgemolken. Alsnog vond ik het een mooie film, daar niet van. 

Het boek vond ik daarentegen toffer. Waarom? Omdat Bilbo in het boek continu zeurt en zaagt en honger heeft. Hij denkt minstens 20 keer in het boek over hoe heerlijk het zou zijn gewoon in zijn huisje te zijn met een luxe-ontbijtje. Hij heeft gelijk. 
Waarom motiveert dat mij? Ik heb absoluut geen reden. Ik vond het gewoon grappig, dat het boek van 'The Hobbit' bestaat uit een kleine held die continu honger heeft. En ik dacht dat ik alleen was.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten