woensdag 13 augustus 2014

Dag 100!

Ik vind het spijtig dat het een beetje aan mij is doorgegaan, zo dag 100. Ik had heel erg graag op speciale wijze deze blogpost gemaakt of mijn eten op en top aangepast als 'wow! nog zevenenveertig dagen te gaan'-post. Maar het zal iets meer sober zijn, en hé, in die 47 dagen ga ik nog knallen hoor!

Ontbijt 
Deze ochtend waren het twee gewone boterhammen. Geroosterd, zoals ik dat graag heb uiteraard, met een smeersel van bereide américain. Nu ik er bij nadenk wil ik binnenkort nog eens een geroosterde boterham met choco eten; Oh dear lord ja! Daar kijk ik nu al naar uit dat ik dat ooit nog eens ga eten. Haha! 

En het spijt me aan iedereen die daar nu ook zin in heeft. Wat gek is, want ik heb echt denk ik drie jaar lang geen choco op mijn boterhammen gegeten omdat ik het zo beu was. Ik at altijd boterhammen met choco & toen in eens was ik dat beu. Maar nu, ja. Nog voor dag 147 zal er een boke met choco zijn!

Middageten 
In onze diepvriezer hebben wij verschillende potjes met soepen in. Heel veel verschillende soepen, maar niet allemaal voorzien van een label. Ik had gewoon een doosje genomen met groene soep, wat volgens mij perfect gemixte groentesoep had kunnen zijn. Maar het was (en dat zag ik pas toen mijn middagpauze op het werk begon) erwtensoep met spekjes! Daar had ik alles behalve op gerekend. Ik heb toen besloten om de portie soep die ik voorzien had voor 1 middag, te spreiden over twee middagen. Waarom, wel, omdat er vlees in zat en omdat erwten zetmeelrijk zijn. En dat was een goede oplossing!


Het middageten morgen op mijn blog zal dus niet veel soeps zijn. Maar eigenlijk hetzelfde als vandaag. 

Avondeten 
Als gast op een barbecue heb je niet veel in handen. Je bent afhankelijk van wat de gastheer voorziet (en aangezien ik rechtstreeks van mijn werk kwam, had ik geen pastasalade of zo thuis kunnen maken). Maar ik moet zeggen; Het was een schitterende barbecue. Ons vlees moesten we zelf meenemen (ik heb een varkensoester meegenomen, yes, één stuk vlees ipv 3 of 4) en dat was ook voldoende!

Er waren veel groentjes, de gewone eigenlijk om een slaatje te maken. Er was ook volkoren pasta (wauw, lovely!) en aardappeltjes. Ik heb van alles een beetje genomen en ik heb echt ontzettend genoten van deze barbecue. Ik voelde me niet puffy, ik had genoeg gegeten, ik ben op tijd gestopt en het was niet van 'oh nog een beetje dit of een stukje vlees van dat'. Nee, bordje leeg en het was gedaan. En als je dan in bed ligt en nog een keertje vraagt aan je maag 'how you doing, honey?', dan antwoordde mijn maag 'goed, bedankt!'. 
 

Dus eigenlijk wanneer ik er bij nadenk, was dag 100 heel erg feestelijk. Heb ik een barbecue overleefd, en heb ik een goed gesprek met mijn maag gehad over hoe de wereld er uit zou moeten zien. Ik had me niet aan het begin van de zomer kunnen inbeelden dat een barbecue zo goed zou kunnen gaan. Maar ik had hier ook wel het voordeel dat we ons vlees zelf moesten meenemen, en dat ik ook maar één stuk vlees had meegenomen. I did it!

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten