zondag 24 augustus 2014

Dag 110

Ontbijt 
Geloof het of niet, ik heb als ontbijt één boterham gegeten met smeerkaas. De boterham was gewoon geroosterd. Ik wéét dat ik goed moet ontbijten, en dat het best wel uitgebreider mag, maar ik had geen zin & geen honger. En 's ochtends ga ik al helemaal geen eten in mijn lichaam proppen als het er al met moeite in gaat. Dus ja, een stomme boterham met smeerkaas. TADA! 


Middageten
  • gegrilde kipfilet
  • courgette
  • paprika
  • ui
  • wortel
  • verse tomatensaus
  • pitabroodje
Wie denkt dat koken moeilijk is, heeft het fout. Het is niet alleen makkelijk, het is ook nog eens heel erg gezellig om te doen. 
 
Ik heb vandaag samen met Céline gewinkeld en gekookt, en het menu was simpel maar wel heel lekker. We hadden drie kleuren paprika, ui, courgette en wortel als groenten. Allemaal in blokjes gesneden (het ene al rechter dan het andere) & verse tomatensaus gemaakt. Het is leuk om niet alleen in de keuken te staan.
 
De kip hadden we gegrild, dus er was geen vetstof nodig om de kip klaar te maken. Als koolhydraten hadden we pitabroodjes gebakken in de oven. Daarmee kon je soppen in de vrij vloeibare saus. 
 
 
Oh, en met 'we' bedoel ik dat vooral Céline gekookt heeft. Ik heb zo nu en dan een paprika in stukjes gesneden en vooral toegekeken.  


Avondeten 
Het avondeten was een lui samenraapsel van kant-en-klare aardappelschijfjes, kip die al gebakken was en een hoopje slamengeling. Ik had er ook wat feta bij genomen. Ook pepers om het wat pittiger te maken. Ik waan me altijd een beetje in Griekenland als ik pepers eet.

Mijn ogen waren echter groter dan dat mijn maag was. Ik heb de meeste aardappeltjes kunnen wegdoen, omdat het te veel was. Mijn gewoontes om veel op te scheppen bestaan nog altijd, maar ik krijg het gewoon niet meer op. 
 

De motivatie van vandaag is een filmpje! Ik heb vandaag de film Frozen voor de eerste keer gekeken (wat een trieste film vaak!). Het alom bekende liedje 'Let it go' leek me daarom ook wel heel toepasselijk als motivatie. 

Ik moet mijn dieet niet te fel in mijn hoofd steken. Dat is voor niets goed. Ik moet meer ontspannen, minder nadenken. 



It's funny how some distance,
makes everything seem small.
And the fears that once controlled me, can't get to me at all
It's time to see what I can do,
to test the limits and break through.
No right, no wrong, no rules for me.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten