woensdag 20 augustus 2014

Dag 108

Ontbijt 
  • twee boterhammen
  • smeerboter
  • Toscaanse beenham (ofzoiets?)
Het is de week van eenvoudige ontbijtjes, en vandaag kon ik niet anders dan opnieuw eenvoudig ontbijten dan. Ik heb gewoon twee boterhammen geroosterd, er wat boter opgesmeerd & ham tussen gelegd. Ik weet niet precies wat voor ham het was. Het is iets Toscaans, niet dat dat veel informatie is. 
 
Ik weet niet of ik het ergens in de afgelopen 108 dagen al vermeld heb, maar ik eet trouwens altijd bruin of volkoren brood. Thuis wordt er zo goed als nooit wit brood gekocht, en dat is een goede zaak! Bij pasta kijk ik er niet altijd naar, om de volkoren variant te gebruiken, maar bij brood doe ik het steevast.

#TWEET 
Op dag 101 heb ik gezegd "Er zat echt veel currysaus onder mijn kippenblokjes. Ik vind dit moeilijk. 1) JA, ik eet graag currysaus. Als ik begin, kan ik ook niet stoppen 2) NEE, ik wil het eigenlijk niet. Je kan het er niet af wassen. Dat is moeilijk. Dit is iets waar ik het moeilijk mee heb, saus. En dan was er zoveel op en ik schep mijn porties niet meer zo op. #Moeilijk. Tweet het de wereld in. Currysaus is #moeilijk."
 
Wanneer je dit tegenkomt op Twitter, is mijn dag natuurlijk onverwoestbaar: 
 
https://twitter.com/tjorim?utm_source=fb&utm_medium=fb&utm_campaign=tjorim&utm_content=501378857719840768
 
Heerlijk & bedankt, Jorim! 
 
Tussendoor 
Met een vriendin gaan shoppen, dat is uiteraard met een ijsje in de hand. In Genk hebben ze (net zoals in Hasselt) een Funky Fresh, waar ze Frozen Yoghurt verkopen met toppings. Het yoghurtijs is zonder suiker en zonder vet, en daar ben ik grote voorstander van! 
 
Ik heb als topping smartie & braambessen genomen, lekker. Echt lekker! En verfrissend (hoewel het niet heel erg warm was...)


Middageten
Wie in de buurt woont van een Van Grootloon, met lounge-gedeelte, heeft geluk! Je kan er lekkere croques en toast eten, met altijd een grote kom sla erbij. Ik heb een croque met kip gegeten. Er zaten tussen het brood gebakken stukjes kip en een schijfje kaas. Ik zie hier wel, ondanks mijn betoog bij het ontbijt, dat er wit brood gebruikt wordt. Dat roostert waarschijnlijk mooier, of is goedkoper omdat het uit van die zakken met toastbrood komt ;-) Maar de salade erbij was wel heel tof!
 

Avondeten 
  • pasta (strikjes)
  • zalmfilet
  • champignons
  • lente-ui
  • vissaus Knorr
Als je ooit indruk wilt maken op iemand met een simpele pasta, let dan nu goed op! 

Je kookt allereerst de strikjespasta zoals aangegeven op de verpakking (of je laat het wat steviger/platter naar eigen smaak). 

Vervolgens doe je wat paprikaolie in de pan, want dat is eens anders dan olijfolie. Wanneer de pan goed heet is, leg je de zalm op zijn velkant in de pan (indien geen vel op de zalm, kies dan een willekeurige kant). Ik heb de zalm rustig laten garen in de pan, terwijl ik de champignons & de lente-ui bij in de pan deed. De zalm is dus van onderuit naar boven toe gebakken, wat er voor zorgt dat het middelste niet volledig doorbakken is! Dit is ook enkel voor de liefhebbers, als je liever op safe speelt en de zalm doorbakt, doe gerust (maar dan maak je geen indruk op chickies!)!

De Knorrsaus doe je gewoon in de microgolfoven, want lui koken is ook koken. 

Als laatste schep je de pasta op het bord, je mengt er wat saus onder, dan leg je de zalmfilet op de pasta en strooi je er schijfjes champignon rond. Heel simpel, heel lekker! 

De zalm heb ik trouwens enkel met peper gekruid. Ik vind de smaak van pure zalm te lekker om te vermengen met al te veel kruiden. 
 
 
(PS: Bij nader inzien is de foto net niet mooi genoeg om echt indruk op mensen te maken, maar probeer het zeker zelf eens!)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten