maandag 4 augustus 2014

Dag 89 - 90 - 91

Ik ga de afgelopen dagen even samenvatten in 1 blogpost. Omdat ik niet zelf heb kunnen koken, en omdat ongezond eten nu eenmaal goedkoper is als je  gaat uiteten, zal het er niet allemaal even geweldig uitzien. Ik heb (vind ik) een goede afweging gemaakt tussen 'genieten', 'opletten', en 'laten gaan'. Alleen de laatste avond had ik te veel gegeten in Amsterdam. 

Ontbijten 
Qua ontbijten is het de ochtend dat we naar Amsterdam vertrokken goed gegaan, ik heb gewoon twee boterhammetjes met filet d'anvers gegeten. De tweede ochtend hebben we ontbijt van het hotel genomen en het was gewoon te veel wat er lag. Het was een gigantisch buffet en ik heb daar muesli met yoghurt en fruit gegeten, maar ook ei en spek met een pistolet en mini-ontbijtkoeken.. Ik heb fruitsap gedronken, iets wat ik normaal gezien ook vermijd, en ik heb gewoon uitgebreid ontbeten met niet altijd de beste keuzes. Maar zoals iedereen zegt die op vakantie is 'je bent hier maar 1 keer, en je hebt betaald voor je ontbijt'. Het fijne vond ik wel dat er verse stukken fruit waren. Ik had alvast een nectarine in mijn tas gestoken om door de dag op te snoepen. De derde ochtend was er zelfs geen ontbijt, omdat we zaterdagavond waren uitgegaan en zondag dus pas laat gegeten hebben. 





Middageten

's Middags heb ik 2x een broodje gegeten. Een keer met warme groentjes en kip, dat was ook wel lekker. Het was met paprika en champignons, en dan stukjes kip. Dit is eigenlijk het type wokgerechtjes dat ik maak, maar in plaats van met noedels of rijst, was het hier tussen een broodje. Het is nog wel een aanrader om thuis zelf ook eens na te doen of te proberen.

Een andere keer heb ik een broodje met gerookte zalm en groenten gevraagd. Dat was gewoon verfrissend, want we hebben heel goed weer gehad in Amsterdam (en gelukkig maar!). 



De laatste dag, de dag dat het middageten het ontbijt werd (en omgekeerd), heb ik een pasta met zeevruchten gegeten. Er zat niet echt een saus onder, eerder iets zoals pesto (het smaakte ook iets pikanter), maar het was alleszins geen roomsaus dat er onder zat. 





Avondeten 

Het avondeten is drie avonden heel divers geweest. De eerste avond at ik lasagne, we zaten in een Italiaanse brasserie. We hadden ook stokbroodjes gekregen met kruidenboter als starters. Allemaal heel lekker, zo broodjes met kruidenboter! De lasagne was met aubergine en had ongeveer twee lasagnevellen (laagjes), wat heel goed meevalt. Want naast de kaas op de lasagne, zijn de lasagnevellen en het vlees het ongezondste. Ik was dus blij dat er ook laagjes groenten in zaten. 




De tweede avond zijn we naar een steak & grillhouse gegaan, wat het zelf al zegt: Vlees. ik heb spareribs genomen met frietjes (bijna nergens serveren ze brood of rijst als 'side dish'). Ik moet wel eerlijk zijn dat frietjes nergens zo lekker zijn als in België!

De laatste avond hebben we ons laten gaan. We hadden ons neergezet bij een Mexicaans-achtig restaurantje en we wilden ook een voorgerecht. Omdat alles op de kaart ons aansprak, hebben we een gemengde schotel met tapas genomen. Daarop lag een worstje, een kippendrumstick, nacho's, maïs (heel lekker!) en een gevuld hapje. Als hoofdgerecht had ik gegrilde kipfilet met
rijst besteld, maar ik kreeg een kipbrochette met satésaus en rijst. Omdat het al laat was, en we niet moeilijk wilden doen want er was iets mis met het kassabestelsysteem in het zaakje, heb ik het gewoon zo gelaten. De brochette was ook gegrild, dus maakte het me niet zoveel uit. De rijst staat niet op de foto, omdat die pas later toekwam (door het kassafoutje). Echt een hele afsluiter dus! 


Om nog een idee te geven, ik heb voor de lasagne 8 euro betaald, voor de spareribs 12, en voor de saté 10 euro. Salades liepen al snel op tot 15 - 17 euro, omdat er zalmfilet en kipfilet in gebruikt werd.

 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten