dinsdag 26 augustus 2014

Dag 114

Ontbijt 
Once again, twee boterhammetjes, geroosterd, met beleg. Deze ochtend was dat filet de saxe en smeerboter.


Middageten 
Samen met de allerliefste Sofie in de wereld, heb ik vandaag soep gemaakt! We hebben soep gemaakt met verse courgette uit de tuin, prei en ui van de winkel, en aardappel en bloemkool van de dag ervoor. 

Soep maken kan iedereen, daar ben ik rotsvast van overtuigd. Het is zo eenvoudig, maar voor de twijfelaars geef ik toch nog een stappenplan mee. 

  1. Snij de ui, courgette en prei in stukjes of ringen. Gewoon in kleine deeltjes. 
  2. Stoof de ui in wat olijfolie of boter, tot het glazig wordt. 
  3. Doe er vervolgens de courgette en prei bij. Giet er een beetje water bij als de pan plakt. 
  4. Als de groenten plat gestoofd zijn, dan zet je ze onder water. 
  5. Vanaf het moment dat het water kookt, doe je er kippenbouillon bij (of andere bouillon als je dat liever hebt).
  6. Als de groenten wat mushy zijn, dan haal je de pot van het vuur en mix je alles tot een gladde soep. 
  7. Wat je ook kan doen, is wat courgette aan de kant houden en in kleine blokjes snijden. Deze kan je er op het einde bijdoen, zodat je iets hebt om te knabbelen in je soep.  
Schep vervolgens de soep met een belachelijke kleine lepel in de kommen, en serveer met wat stokbrood met kruidenboter. Zorg voor extra punten op stijlvolheid door in het thema groen te werken!

Het was een ontzettend gezellige middag bij Sofie, die altijd gastvrij is en me vol wilde steken met veel eten en drinken. Ik heb uiteindelijk ook nog een peer gegeten. 

Avondeten 
  • pasta
  • kipfilet
  • wokgroenten
  • paprika
  • courgette
  • champignons
  • zoetzure saus
Het avondeten was al gekookt door mijn mama, dus ik had niets te koekenbakken. Ik heb wel extra paprika en champignons gebakken, om meer groenten toe te voegen aan het avondeten. 

Het was een wokgerechtje, simpel maar lekker. 
 


MOTIVATIE IS ALLES


Geen opmerkingen:

Een reactie posten