dinsdag 19 augustus 2014

Dag 107

Ontbijt
  • twee geroosterde boterhammen
  • jonge kaas
Ik heb als ontbijt twee boterhammen geroosterd met een plakje jonge kaas. Dat is ook iets waar ik sinds kort een pak minder van eet. Kaas is vaak vettig, en helaas vind ik het enorm lekker (een kaasplank is mijn guilty pleasure). Dus ik ben echt wel tevreden dat ik één plakje gebruikt heb!
 
Hoewel ik niet meer op de weegschaal ben gaan staan, merk ik wel dat ik steeds dichter in de buurt kom van de eetgewoontes die ik wilde aanleren, en dat ik oude gewoontes verder achter me laat. Daar ben ik alvast heel blij over. Dat is mijn grote doel altijd geweest.
Wat ik ook merk is dat ik gematigder ben geworden. Ik wou eerst veel met lijnzaad en quinoa koken, en een volledige ommeslag maken. Ik ben op dit moment eigenlijk terug dichter qua kookstijl van voor mijn blog, dan toen ik pas bezig was. 
Ik kook wel meer met groenten, en met magerder vlees. En ik let gewoon heel fel op mijn porties. Ik kies tussen twee dingen, in plaats van ze beiden te nemen. Of ik overdrijf niet met mijn kaas tussen mijn boterham. Want dat zijn dingen die je zo snel doen aankomen!
 
VANDAAG BEN IK WEZEN FIETSEN
FIETSEN NAAR DE STAD EN WEER TERUG ! 
 
 
Middageten 
  • Aardappelsla (1 eetlepel)
  • Sla
  • Komkommer
  • Tomaat
  • Souvlaki
Als middageten had ik een salade met souvlaki's (dit zijn Griekse gekruide satés en overdreven lekker!). De foto is misschien wel niet de beste weergave, omdat de aardappelsalade lijkt licht te geven, maar dit was ideaal voor 's middags licht te eten. 
  
Ik kan er echt niet zoveel over vertellen. Het vlees is gemarineerd in olijfolie en Griekse kruiden, dat is misschien wel goed om mee te geven. Het vlees is op de barbecue klaargemaakt (dus er is wel een deel van de vetstof weer uitgebarbecued). 

Avondeten 
Ik moest na mijn werk door naar een vergadering, dus heb ik een pasta uitgehaald in de Carrefour. Ik had geen zin in salade, dus is het een pasta à l'arrabiata geworden. Het is een vegetarische pasta met tomatensaus. Ik had er ook een broodje bij gegeten.

Volgens de verpakking, deze pasta woog 350 gram, bevatte hij maar 350 calorieën. Voor zover ik daar iets van ken, is dat helemaal niet veel voor een pasta! Maar ik denk dat het er ook mee te maken heeft dat er 1) geen kaas in zat, 2) geen vlees in zat. 


 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten