vrijdag 29 augustus 2014

Dag 117

 Vandaag was zo een dag, dat organisatie een pak beter geweest zou zijn dan het lukraak last minute beslissen wat er gaat gegeten worden... 

Op zich ging het ontbijt nog goed. Ik heb een eiwit & een heel ei geklutst, een beetje hesp gebakken en daar het ei over gedaan. Daar een boterham bij, en dat was goed. Ontbijten gaat telkens goed. Ik heb (behalve als ik ga ontbijten) het ontbijten echt wel onder controle. Hier maak ik geen 'fouten'. En uiteindelijk, wat er bij het ontbijt misloopt kan in de rest van de dag gecorrigeerd worden. 


Wat het middageten betrof, is er iets misgelopen. Mijn oorspronkelijke plan was bij de bakker een broodje uit te halen met groenten en préparé. Onze bakker heeft dat elke dag, maar slechts een beperkt aantal broodjes. 

Omdat ik om half één mijn trein moest halen, ging ik er om twaalf uur nog een broodje uithalen. Wilde ik er een broodje uithalen,... De broodjes waren op! En ik wist niet meteen een alternatief, want ik moest mijn trein halen. Op het station was er niets qua broodjeszaken, dus ik was even heel rap toen ik zei 'voor mij een brioche alstublieft'. Een brioche (ik weet niet of het overal zo heet) is een koek met rozijnen & bovenop glazuur. 

Dit zijn zaken die geen middageten zijn, of zelfs niet in de buurt komen van een maaltijd. Dit is iets voor op het familiefeest bij tante Suzie of op een gezellige ochtend op zondag als ontbijt. Maar als middageten, werkt dit niet. Ik geneer me er niet om dat ik dit als middageten heb genomen, en ik heb er ook van genoten om het zoete te proeven. Zoet smaakt voor mij nu echt intens zoet, omdat ik niet meer zo vaak zoet eet. Ik kan er wel heel hart van genieten! 

Het avondeten was ook heerlijk. Hoewel er eerst kip en groentjes op het menu stonden, is het overgeslagen naar macaroni met kaas & hesp. Ik zeg soms ook wel eens 'ja' als men voor mij wilt koken, en ook daar kan ik intens van genieten. Het enige wat ik hier heb aan gedaan, is de kruiding. En komaan, zoveel werk was dat niet. 

Maar heerlijk zo macaroni met zelfgemaakte kaassaus van Céline! 
 


Motivatie 
De motivatie vandaag is niet echt een motivatie, maar meer een vaststelling. Niet dat het vandaag gebeurd is, maar vaak als ik een koek eet of een ijsje snoep, net DAN vragen mensen 'hoe gaat het met je dieet?'. VRESELIJK! Ik voel de vraag vaak al aankomen, als ik nog maar naar een kommetje nootjes kijk. Maar het zijn ook die momenten dat mensen eraan herinnerd worden van 'he, mag ze dat wel eten?'. Dan grom ik eens 'tuurlijk', en snoep ik mijn ijsje verder op!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten