dinsdag 26 augustus 2014

Dag 113

Ontbijt 
  • muesli met gedroogd fruit
  • magere kaas
  • amandelen
Ik moet vandaag gaan werken (maar door het regenweer ga ik niet met de fiets), en ik had geen zin in boterhammen. Ik heb daarom een potje magere plattekaas gegeten; samen met muesli (geen cruesli!) met gedroogd fruit & noten.



Tussendoortje 
Zoals gezegd over de tussendoortjes, om ze beter in beeld te brengen, heb ik mijn appel gefotografeerd. Da's een goed begin om tussendoortjes te tonen. Later op de dag heb ik ook nog een appelsien en een banaan gegeten, die ben ik dan vergeten te fotograferen. Lap. Maar bij deze weten jullie dat ik drie stukken fruit heb gegeten. En ook een stuk chocolade van Côte D'or. Dus ja, ik eet chocolade. 


Middageten 
Deze middag heb ik noedels met groenten en stukjes omelet gegeten. Het kwam van de markt, dus ik weet niet precies wat er in zat (alleszins veel olie aan de bodem van mijn kom te zien op het einde van de maaltijd). Maar er zat geen vlees in, maar door de omelet wel eiwitten. 

In zekere zin was het dus niet nodig om vlees in de maaltijd te hebben. Ik denk overigens dat een mens echt wel perfect zonder vlees kan. Ik heb een heel ander vleespatroon dan vroeger (hoewel ik soms écht graag veel vlees eet), en daar ben ik wel tevreden over. 


Ik voel me trouwens alsof ik continu in herhaling val, omdat ik opsom waar ik tevreden over ben (wat best wel veel is). Maar ik schrijf het allemaal neer om ook het contrast met vroeger voor mezelf te onthouden. Ik heb nooit blogposten van andere dagen nagelezen of opnieuw gelezen. Maar wat ik ga doen als ik nog enkele dagen te gaan heb, is misschien alles nog eens nalezen, hoe ik dacht & hoe ik nu denk vergelijken. Ik voel gewoon dat ik ergens veranderd ben, ik kan er gewoon mijn vinger niet altijd op leggen.

Zelfdestructief gedrag 
Ik ben vandaag na lange tijd naar de fitness gegaan, rechtstreeks van mijn werk naar de Basic Fit. Ik ben begonnen met cardio, waarbij ik op de fiets pijn had aan mijn linkerbovenbeen. Ik weet niet waarom, ik heb gewoon doorgedaan omdat het meer aanvoelde als steken van inspanning dan als een blessure. Vandaag (dinsdag) voel ik er overigens niets meer van. 

Ik heb elk toestel met zwaardere gewichten gedaan en het voelde echt goed om de pijn door mijn lijf te voelen. Het voelde alsof ik er eindelijk nog eens écht mee bezig was. Het voelt echt eeuwen geleden dat ik nog eens écht mezelf heb ingespannen voor iets. Dus bij deze plaats ik de motivatie van de dag hier: 

 

Avondeten 
Toen ik eindelijk thuis kwam, heb ik vier boterhammen gegeten als avondeten (geen groenten, want die waren er niet :( ). Ik heb er een schijfje kaas & wat gerookte zalm tussen gedaan, en het in de pan gegooid. Een croque met zalm is heerlijk.


Het voelde ook een beetje als junkfood, omdat het geen "volwaardige" maaltijd was door het gebrek aan groenten, maar dat is ook iets wat tussen de oren zit. Er is echt niets slecht aan boterhammen met zalm & kaas. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten