donderdag 7 augustus 2014

Dag 94

Ontbijt 
  • magere plattekaas
  • 20 gram notenmengeling
  • 20 gram gedroogd fruit (mengeling)
In de Lidl kan je heel goedkoop studentenhaver kopen en gedroogd fruit. Dit is een tip die ik meegeef aan iedereen die altijd staat te vloeken omdat een klein doosje noten vaak al 4 euro kost. In de Lidl was het anderhalve euro (meen ik). 
 
Het is iets helemaal anders dan havermout, muesli of vers fruit te gebruiken, maar voor zover ik er een beetje kennis van heb, is dit ook wel een voedzaam ontbijt. Noten zijn hoe dan ook goed. Gedroogd fruit is dat goed zolang je het met mate gebruikt. 


Middageten 
  • 2 boterhammen
  • filet d'anvers
  • jonge kaas
  • ketchup
  • bakboter
  • salademengeling
Ik denk dat ik vast ooit al in deze 94 dagen heb laten vallen dat ik gek ben op croque monsieurs. De gesmolten kaas en de krokante boterham, jummie. Ik vrees dat ik niet zo snel zal bekennen dat ik er vaak dubbel zoveel kaas als hesp tussen deed, om meer gesmolten kaas te hebben. Of dat ik het brood dan dopte in een diepe kwak mayonaise. Ik at er dan ook niet één, maar 2 of zelfs 3. Zonder sla uiteraard. 

Vandaag de dag maakte ik een croque monsieur met een normale portie kaas en met filet d'anvers. Ik heb er een kleurrijke salade bij gemaakt met tomaatjes, appelsien, wortel, sla en komkommer. Ik heb een kleine portie ketchup gebruikt. Dit zijn voor mij de vooruitgangen die ik moet benoemen, omdat ik er oprecht tevreden over mag zijn. Ik had echt weerzinwekkende gewoontes, en ik ben blij dat ik die nu beter kan plaatsen (ik heb geen honger, ik heb goesting). En dat doet heel veel.


Avondeten 
  • een schijfje courgette
  • rode paprika
  • quinoa
  • champignons
  • 2 lamskoteletten
  • kruidenboter 
Ik zit er al lang op te wachten dit te kunnen typen: Ik heb maar één schijfje courgette gegeten. Zie je die groene ring met de paprika in? Zo gigantisch was mijn courgette van eigen kweek. Je zou het niet meteen geloven, maar het was een courgette van bijna 4 kilo. Gigantisch! De grote van deze schijf, is volgens mij de grote van een hele courgette. Ik heb het ook niet opgekregen omdat het te veel was. 
 
De smurrie in de paprika, het spijt me voor het lelijke beeld, is quinoa met champignons onder. Ik had gehoopt dat het iets mooier zou ogen omdat ik het in mijn hoofd anders ingebeeld had. Helaas lijkt het op brokken kots die uit een paprika komen vallen, in een schijfje courgette. Godzijdank smaakte het beter! 

Ik had ook  twee lamskoteletten gebakken in dezelfde pan als de champignons en daar wat kruidenboter op gedaan. Na vandaag stop ik met mijn kruidenboter gebruik, het is genoeg geweest (en ik zou letterlijk een hele rol kruidenboter kunnen opeten op een stokbrood).
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten