dinsdag 26 augustus 2014

Dag 112

Ontbijt 
Zondagochtend, tijd voor een feestelijk ontbijt! Een ontbijt bestaande uit twee eieren  & een schijfje hesp. Dit is echt uitgebreid ontbijten voor mij, zeker na een week van geroosterde boterhammetjes. 
 
Ik zit weer wat doorheen mijn inspiratie qua ontbijten, en om heel eerlijk te zijn begint het moeilijk te worden origineel uit de hoek te komen. Ook het willen bloggen steekt even tegen. Het spijt me dus heel hard als ik overkom als een grumpy vrouw die op dieet is, ik doe echt mijn best om nog een maand lang mijn journey af te maken met evenveel goede moed als in het begin.


Middageten
Mijn middageten bestond uit twee boterhammen met boter & gerookte zalm. Ik ben er helemaal vergeten een foto van te nemen, waardoor dit nu een saaie stuk tekst op mijn blog is geworden. Ik kan wel, omdat ik zalm heb gegeten, een liedje posten. The Salmon Dance van the Chemical Brothers is een ideale vervanger voor een foto. Hoera!

 
Tussendoortje
Ik heb vandaag een stadsspel gespeeld (en daarvoor Hasselt op en af gewandeld), en als tussendoortje was er een wafel & een fruitsapje voorzien. Ook daar heb ik geen foto van, ik vind ook niet direct een liedje over wafels.. Maar als ik mijn tussendoortjes in beeld breng, dan was die wafel er ook een onderdeel van. 
 
Avondeten 
Na het stadsspel ben ik met vrienden gaan uiteten in Hasselt, in een zaakje (Florian), waar ze lekkere pasta's maken. Om in dezelfde trend als mijn middageten te blijven, had ik een pasta met zalm gekozen. Hij was echt heel lekker. 
 
 
In alle eerlijkheid moet ik bekennen dat ik nog steeds denk 'oh' met een kleine teleurstelling als ik een portie krijg als ik ga uiteten. Het was een gigantisch bord, en de pasta nam daarvan de helft in beslag. En dan denk ik 'is dit het?' omdat ik een hongerig kreng kan zijn, en als puntje bij paaltje komt, zit ik propvol als ik mijn bord op heb. 


Motivatie van de dag
Mijn motivatie van de dag is de deze:
 

Ik ben een vergelijker. Ik vergelijk mezelf met anderen, met sporters, met dikke mensen, met dunne mensen,... ik vergelijk mezelf continu wat automatisch leidt tot ongelukkig zijn. Als ik mezelf met anderen vergelijk, doe ik dat altijd op een negatieve manier die in mijn eigen nadeel speelt. 

En daarom heb ik deze gekozen. Hoe traag het ook gaat, niets doen gaat nog trager. Dat moet ik mezelf voor houden. En als ik niet afval, dan ben ik alleszins al een pak vooruit geraakt & ik heb een andere houding al aangenomen (ook al is er nog werk aan de winkel!). 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten