zondag 10 augustus 2014

Dag 96

Ontbijt
Ik had deze ochtend enkel muesli met gedroogd fruit gegeten. Omdat ik er geen yoghurt bij had gedaan, heb ik een grotere portie genomen (zo een 45 gram) in plaats van de gebruikelijke 30. Het is geen ontbijt voor een dag dat ik zou moeten gaan werken, maar voor een dag met lichte inspanningen (zoals gaan shoppen), gaat dit natuurlijk wel.

Shoppen is dan wel geen sport (hoewel ik er wel medailles in zou kunnen scoren als het een Olympische tak was), uren op en af wandelen in de winkelstraat voel je wel.

Middageten 
In Hasselt is er een zaakje, the Tasty Bowl (je vindt het terug in alle (middel)grote steden). Het is een relatief goedkoop zaakje waar je Aziatisch kan eten, en het is er zo ongelofelijk lekker. 


Ik had wok met groentjes genomen en eend. Ik eet graag eend, maar het is een vrij vettig vogeltje (omdat je het met het vetrandje mee moet bakken voor de beste smaak te krijgen). Maar als je vergelijkt met hoeveel groentjes er in de kom zaten, dan kan een iets vetter stukje vlees al eens geen kwaad. 

Avondeten
  • strikjespasta
  • courgette
  • wortel
  • paprika
  • lente ui
  • gerookte zalm
Deze avond heb ik een lauwwarme pastasalade gemaakt met rauwe groentjes. Niet iedereen eet graag courgette en paprika rauw, maar ik heb het wel eens graag. Zoals deze avond dus. 
 
De wortels waren al geraspt, wat al een heel klusje minder is (wortels in stukken snijden is zoals strijden met mijn innerlijke fatty als ik een zak chips zie). De courgette kwam vers uit de tuin en heb ik net zoals de paprika in blokjes gesneden. De gerookte zalm werden reepjes.
 
Toen de pasta nog warm was, heb ik alles eronder gemengd, zodat geen koude salade werd. Een tip voor een picknick, of gewoon na een dagje shoppen. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten