vrijdag 29 augustus 2014

Dag 116

Ontbijt
Dit is het verhaal van Brodeo & Tartinette, twee jonge broodsoorten wiens familie rivalen waren. Tartinette was een welopgevoede dame, ging niet uit met beleg zoals salami of choco. Ze datete alleen met het beste, zoals kipfilet. Maar op haar jonge leeftijd, had ze de liefde nog steeds niet gevonden. 

Brodeo daarentegen zijn familie was minder gegoed. Hij leefde in de ghetto van Sand Wich City, samen met zijn neven. 

Op een dag, op een galafeest in de broodzak van bakkerij Maris, ontmoetten ze elkaar, en werden ze zo verliefd, dat ze in de broodrooster sprongen en in de smeerkaas doken. Einde.

Tussendoortje 
Samen bij de Goed Gevoel zat een Deugnietendoos, met daarin allerlei lekkers, zoals Capri-Sun & pudding van alpro soja. De combinatie van deze  twee was mijn tussendoortje op het werk, lekker zoet & uiteindelijk niet zo slecht voor de lijn ook niet! 


Middageten 
  • broodje
  • kalkoenfilet
  • sla
  • tomaat
  • komkommer
  • mozzarella
Links zie je een broodje met kalkoenfilet (of was het kipfilet? ik weet het niet meer...). Rechts zie je een kommetje vol rauwkost & mozzarella. Het combineren van deze twee was goed. 
 
Ik weet soms ook niet wat ik moet schrijven erover...

Ik kan wel een tip meegeven die ik net verzonnen heb. En ergens is het logisch. Wat veel mensen doen, is hun groenten tussen hun brood leggen als ze een 'smos' maken. En dat is goed, maar ergens ook niet. 

Je eet een pak meer groenten als je ze naast je brood eet, want tussen je brood  geraakt nooit zoveel rauwkost als in het kommetje. Dat lijkt me ergens ook wel logisch. Dat, en je brood wordt niet "wak" door het vocht van de groentjes.

Avondeten 
  • volkoren pasta
  • champignons
  • 3 eetlepels room
  • cordon bleu
Ik heb deze avond gekookt met zes ingrediĆ«nten. Daarvan was er eentje cordon bleu, wat op zich niet echt een ingrediĆ«nt is. Maar bon, dat terzijde heb ik gekookt met heel eenvoudige keukenwaren. 
 
Ik heb in een pan met wat olijfolie (1) champignons (2) gebakken. Daar heb ik een bouilonnketeltje van Knorr (3) gedaan, die met rundsmaak. Om iets sausachtig te bekomen, heb ik er wat room (4) bijgedaan en daar de pasta (5) onder gemengd. 

Ik moet hier niet bij vertellen dat dit eenvoudig was, en snel klaar ook. Meestal is alles klaar, tegen dat de pasta beetgaar is. Dus in de tijd tussen dat het water kookt & de pasta gaar is, kan je een maaltijd klaar hebben. Ik had ook kunnen studeren voor time-manager. Maar da's dan weer een halve leugen, want als ik mijn tijd goed kon indelen dan zat ik niet zo hopeloos achter met bloggen. 
 
Hoe dan ook, een spaghetti'ke om U tegen te zeggen. Heel veel smaak, maar toch snel klaar. De cordon bleu kan je ook weglaten, of je kan er kip of rundsvlees bij eten. 

Motivatie! 
Dansen is echt heel goed voor de lijn, en voor het lichaam vooral. Waar ik persoonlijk alles graag op losschud, is het nieuwe nummer van Taylor Swift: Shake it off!





But I keep cruising, can't stop, won't stop moving
It's like I got this music in my body and it's gonna be alright

'Cause the players gonna play, play, play, play, play
And the haters gonna hate, hate, hate, hate, hate
Baby, I'm just gonna shake, shake, shake, shake, shake
I shake it off, I shake it off

Heartbreakers gonna break, break, break, break, break
And the fakers gonna fake, fake, fake, fake, fake
Baby, I'm just gonna shake, shake, shake, shake, shake
I shake it off, I shake it off!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten