vrijdag 29 augustus 2014

Dag 115

Ontbijt 
  • saai ontbijt
Tegen alle verwachtingen in ben ik weer saai aan het ontbijten. Ik weet niet precies waar het aan ligt dat ik grijp naar mijn oude-vertrouwde boterham, gemak? Want op zich is het niet moeilijker om wat muesli op te scheppen... Hoe dan ook, twee boterhammen met kalkoenfilet & wat boter!

Middageten 
  •  sla
  • komkommer
  • pepers
  • mozzarella
  • 50 gram rookworst
  • tomaat
  • lente-ui
Geen saaie salade! Ik heb heel veel groentjes in blokjes/reepjes/.. gesneden en onder elkaar gemengd. Daar heb ik twee van de gevulde pepers ook onder versneden. Dan enkele bolletjes mozzarella in twee, heel snel. Dit is goede comfortfood. Er zit kaas in, bijgevolg dus ook heel veel smaak, maar ook iets vetter vlees (de rookworst namelijk). 
 

Dit zou de comfortfood moeten zijn waar ik naar grijp als ik er nood aan heb, want hier zitten nog zoveel groenten in dat ik ook iets voedzaam binnen heb.

Avondeten 
Het avondeten was een avondje om het einde van de examens te vieren, en te ontspannen vooral. In de Tasty Bowl van Hasselt hebben we een voorgerecht genomen met loempia's, dim sums, en dat soort dingen. Het was een voorgerecht voor twee (wat je op de foto ziet). 

Het zijn vooral in deeg gedraaide groenten of vlees, naar mijn weten gestoomd of gefrituurd. Er zat bijvoorbeeld een krabbenpoot bij, maar ook loempia'tjes. 

Als hoofdgerecht heb ik rijst met kip genomen (en groentjes) met daarop een spiegelei. Wat ik zo lekker vind aan de groentjes van de Aziatische keuken, is dat ze vaak nog knapperig smaken! Ik zou zo wel eens een kookles willen volgen. Als ik kook, dan zijn mijn groentjes vaak nog wat te hard/te zacht. Kooklessen! Dat is nog iets om te doen trouwens. Maar dan aangepast op het studentenleven, in plaats van varkensgebraad met zelfgemaakte kroketjes en de perfecte worteltjes te presenteren. Nee, ik wil goed en gezond willen koken, waarmee ik ook indruk kan maken :)!

 
 De motivatie van de dag! 
FEIT! Als ik 20 centimeter groter was, was er helemaal geen probleem geweest. Alez, dan was het een kleiner probleem geweest. In principe ben ik niet te zwaar. Ik ben gewoon te klein. En ja, groeien, dat kies je zelf niet hé... :D



Geen opmerkingen:

Een reactie posten