zondag 24 augustus 2014

Dag 109

Ontbijt 
Deze ochtend heb ik twee boterhammen geroosterd met wat hesp en boter. Het is niet dat ik geen zin heb in havermout, maar ik ben de laatste week echt heel erg moe. Ik probeer het maximum te halen uit een minimum energie, maar doordat ik slecht slaap is het moeilijk om mijn gedachten er bij te houden qua eten. 

Het kan er dus wat simpel of hetzelfde vaak uitzien, maar ik weet momenteel even niet waar ik die extra energie zou moeten halen om specialer uit de hoek te komen. 
Middageten 
Er waren nog strikjes (pasta) over van gisteren, dus ben ik er mee aan de slag gegaan met wat er in de frigo lag. Ik heb er een lente-ui onder versnipperd en een tomaat in blokjes gesneden.

De pepers met fetavulling heb ik in reepjes gesneden en gemengd onder de pasta. Omdat deze pepers in olijfolie zitten in de bokaal, heb ik geen nood aan dressing of een olie over de pasta. 

Als vlees heb ik een zelfgemaakte (door papa) gehaktbal erbij genomen.



Avondeten 
  • McCain oven frieten
  • goulash
Als avondeten heb ik wat McCain oven frieten klaargemaakt. Mama had "goulash" gemaakt met veel groenten & mager rundsvlees. Ik zet duidelijk goulash tussen aanhalingstekens, want het is echt een combinatie tussen provincaalse saus & goulash, met daarin nog wat eigen creativiteit.
Er zat veel paprika & courgette in! Veel groenten in het algemeen eigenlijk.

Het handige aan zo een tomatensaus is dat je er de frieten in kan soppen, dus dan moet je zelf geen extra saus nemen van het ene of van het andere. Dat 'bespaart' weer zoveel voedingsmiddelen die je kan laten. Dat is geweldig eigenlijk, om op zulke manieren alternatieven te vinden. Het is zo eenvoudig om eigenlijk de voeding aan te passen. Het heeft me maar 23 jaar geduurd om dat te ontdekken ;-)

Ik wil vanaf nu, omdat ik niet meer veel dagen te gaan heb met de blog, elke dag afsluiten met een motivatie. Op die manier kan ik het uiterste halen uit de laatste dagen, en ik hoop dat het nog wat aanstekelijk werkt ook! Het zal wat afwisseling zijn tussen foto's, prenten, filmpjes en liedjes. Maar als het voor mij werkt, dan hoop ik voor jou ook! Blijven gaan. Ik zal geen twintig kilo afgevallen zijn eind september, ik zal er tenminste al een deel kwijt zijn wat niet terug komt!

 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten