zondag 10 augustus 2014

Dag 98

Ontbijt
  • yoghurt
  • notenmengeling
Ik heb deze ochtend een yoghurtje gegeten met een kommetje noten. Ik kan er volledig aan inkomen als er mensen zijn die hier niet genoeg mee hebben. Ik zou enkele maanden geleden ook nooit geloofd hebben dat dit voldoende was om een gevulde maag mee te ervaren. Maar je lichaam past je aan, het idee van een ontbijt past zich aan in je hoofd. Soms zitten dingen tussen je oren. Ik denk dat de gedachte 'ik moet boterhammen hebben als ontbijt' er daar een van was. 
 
 
Middageten 
  • 2 boterhammen
  • 25 gram hesp
  • beetje cocktailsaus
  • wortel
  • komkommer
Het moet ook niet altijd een bord zijn met een gigantische salade, soms kan je gewoon je groenten ook tussen je boterham steken. En dat werkt. Dat is verrukkelijk. Er is denk ik niets beter dan een 'smoske' met brood (oplettende lezers zien dat ik dit over veel dingen zeg, haha!).
 
Het spijtige eraan is dat je het echt vers moet maken, anders is je brood een natte spons en je groenten wat futloos (hoe zeg ik dat?). 
 
Avondeten 
 
Ik ben terug in de diepvriezer gekropen voor een luie zondagavondmaaltijd. Ik heb enkele potjes met courgettesoep met rijst en zalm (zie dag 85). Ideaal. 
 
Het mindere is wel dat wanneer je het invriest, rijst nogal korrelig wordt van textuur. Ik weet niet juist hoe ik het moet omschrijven, maar het is minder aangenaam om te eten. Niet dat ik me er veel van aantrek, maar het is ook maar een weetje dat ik meegeef. Rijst houdt niet zo goed in de diepvriezer. Ik weet niet precies waarom. Misschien omdat er zoveel vocht in zit, ik kan het niet zeggen. 
 
Ik ben mentaal helemaal klaar voor een volgende week. Een week met een overvolle agenda, waarin ik dus zal moeten plannen en inschatten. En weet je wat ik dan zeg?




 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten