dinsdag 5 augustus 2014

Dag 92

Dag 92 was er een om weer op adem te komen na het bonte weekend. 

Ontbijt
Een heel erg simpel yoghurtje! Ik heb een tijdje genoeg uitgebreid ontbijt gehad, dus ik was er niet rouwig om nu enkel een yoghurtje met fruit te eten. 



Tussendoor 
Een sappige nectarine, lekker! Ik heb in de Lidl nectarines ter grootte van appels gekocht. Ze zijn echt gigantisch, maar superzoet en het ideale tussendoortje!

Middageten
  • rode ui
  • groene pepers met feta
  • sla
  • komkommer
  • tomaat
  •  crackers met oregano & olijfolie

Soms is een miskoop de ideale aankoop. Ik had in de winkel (eindelijk) groene pepers gevonden, zo het type Griekse pepers dat je ook bij de kebab krijgt. Ik was het niet echt aan het zoeken, maar het vinden was wel ideaal. Het geeft een salade iets pittig, een scherpere smaak. Maar toen ik thuiskwam, bleek dat het gevulde pepers waren met fetakaas. Ik dacht 'lap!'. 

Van het slechtste maken we altijd het beste, dus maakte ik een Griekse salade met de pepers. In plaats van zelf fetakaas toe te voegen, kon ik dus gewoon 3 pepers in stukjes snijden, en dan had ik er automatisch ook wat fetakaas bij. Daar wat oregano-kruiden over en ik waande me van Amsterdam rechtstreeks in het zonnige Kreta. 

Avondeten 
  • gekookte zalm
  • salade
  • paprika
  • komkommer
  • witloof
  • dressing
Ik dacht na het Amsterdamse weekend even niet meer te gaan uiteten, ook omdat thuis zelf koken goedkoper is voor mijn geplunderde studentenportefeuille. Maar vanavond ben ik toch gaan uiteten. 
Ik wou dat ik kon zeggen dat ik een cursus 'groentenschikken' had gevolgd, want ik zou zelf ook zo torentjes willen kunnen maken met groenten. De twee inktvisringen had ik door van Céline gekregen, zij had een Griekse salade genomen. Zulke salades zouden ze overal moeten serveren!

Fietsen!
's Avonds ben ik ook nog gaan fietsen (heen en terug naar Hasselt). Het weer was ideaal, dus ik heb er van genoten. En om nog maar eens voor de duizendste keer te melden dat ik naar Amsterdam ben geweest; dit vond ik wel een leuke lichtreclame!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten