donderdag 3 juli 2014

Dag 59

Ontbijt 
  • 2 eieren
  • paprika
  • bakboter
We beginnen de dag vandaag met een stevig ontbijt, want vandaag moeten er enkele bergen verzet worden. Dat gaat natuurlijk niet zonder het nodige powerfood, dus begon ik de dag met eieren & paprika! 
 


Poetsen 
Met de slaap nog in mijn ogen, maar veel goede moed, vulde ik een emmer met water en poetsproduct, want ik zou poetsen! Ik heb vandaag een auto gekocht, en die verdiende een goede poetsbeurt! 

Het weer zat gelukkig mee, en en het was fijn om de auto te doen blinken (het maakte me zelfs trotser om als student een auto te kunnen betalen!). Niet enkel de buitenkant werd opgeblonken, ook de binnenkant heb ik gepoetst en gestofzuigd. Huishoudelijke klusjes, of het poetsen van auto's, kunnen soms ook wel intensieve karweien zijn, die ik dus ook meetel in mijn dagelijkse beweging!

Middageten 
  • tonijn uit blik (in eigen nat)
  • sla (ijsbergsla, rucola, jonge sla)
  • paprika
  • komkommer
  • dressing
Na het poetsen had ik honger, dus heb ik een salade met tonijn gemaakt. Normaal gezien zou ik een beetje ketchup onder de tonijn mengen, om het wat smaakrijker te maken. Maar ik heb het niet gedaan, omdat we geen ketchup hadden. Ook omdat ik bezig ben met het zoutloos eten, probeer ik zo weinig mogelijk artificiële smaken toe te voegen. Ik heb nu geen ketchup in huis om het label van na te kijken, maar ik durf te wedden dat er toegevoegde zouten in zitten!

Fietsen
Ik voelde me alsof ik een YES WE CAN-dag had, dus heb ik tien kilometer gefietst op de hometrainer terwijl ik keek naar The Biggest Loser. 

Het seizoen dat ik nu aan het kijken ben (seizoen 9), heeft een man van 526 pounds, ofwel 238 kilo. De vastberadenheid waarmee hij zijn work-outs doet, ook al heeft hij heel veel pijn door zijn overgewicht, vind ik inspirerend. Ik kan het me niet inbeelden om zo zwaar te zijn, en ik vind het nu al veel als ze meer dan 6 kilo in mijn rugzak zit. Of in de fitness krijg ik maximaal 15 kilo getild. Hoe heb ik ooit al mijn eigen gewicht kunnen meeslepen? 

Tussendoortje 
KERSEN, hopen kersen!
Avondeten 
  • 100 gram volkoren pasta
  • 50 gram kalkoenhaasje
  • paprika
  • courgette
  • ui
  • verse tomatensaus
Een hele tijd terug heb ik verse tomatensaus gemaakt. Dat deed ik door een paar kilo tomaten samen met ui & look fijn te snijden en te stoven, vervolgens te mixen. Ik heb het toen in kleine porties ingevroren, zodat wanneer ik verse saus wilde, het maar moest ontdooien.

Vandaag was zo een dag. Ik had de kalkoen & groentjes gebakken in de pan, en daarna laten sudderen in de saus. Enkel wat peper toegevoegd, en dat was het. Allemaal pure smaken. 

Ik had een chilipeper in 2 stukken gesneden en mee laten garen in de saus, om het wat pikant te maken. Ditmaal had ik wel beide stukken uit de saus verwijderd, alvorens er van te eten.


Ik heb dit recept trouwens ingestuurd op kalkoenvanbijons.be, omdat er een wedstrijd was over kalkoenrecepten (en ik was aan het zoeken of kalkoen gezond was, voordat ik het hier neerschreef).

Fitness
Na een avondmaal van vitaminen, complexe koolhydraten en eiwitten, kon ik beginnen aan het einde van mijn dag: Een work-out!

Lopen, fietsen, toestellen, ik heb mezelf volledig afgemat. Ik was toen ik thuiskwam dus ook klaar om mijn bedje in te gaan!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten