dinsdag 8 juli 2014

Dag 63

Ontbijt 
  • 1 ei + 1 eiwit
  • 40 gram ontbijtspek
Dag 63 is een dag die vol goede bedoelingen en voornemens zat, maar eigenlijk in een overdosis voeding is geëindigd. Maar ik zal beginnen bij het ontbijt, iets waarvan ik dacht dat ik nog controle had. 
 
Ik had een ei en een eiwit gebakken, met drie schijfjes ontbijtspek. Door het spek moest ik geen vetstof gebruiken, en een ei en eiwit leken me ook niet zo heel overdreven. 't Is zondag, dus ook zondagse kost.


Middageten 
's Middags at ik broodjes. Ik had een stuk bruin brood met kaas & hesp genomen. Maar omdat ik op een activiteit was en dus zelf niet echt de controle had, had ik geen groenten. 

Omdat er ook een pot met choco was, en het me aanstaarde, heb ik een stukje brood met choco gegeten. Het is soms zo moeilijk om nee te zeggen!


De activiteit had wel een voordeel, we hebben heel Hasselt rondgelopen voor een stadsspel. Ik neem aan dat zoiets ook voor lichaamsbeweging kan tellen. Want normaal gezien zou ik op zondag naar de fitness gaan, maar de activiteit liep samen met de openingsuren. 

 
Avondeten 
Als kers op de taart van mijn dag die al niet echt in mijn eigen handen lag, was thuis het gas op. We koken op een gasfornuis. Als het gas op is, kan je niet koken. Ik was van plan thuis een salade met zalm of kip te maken, iets eenvoudig maar gezond (en vooral voedzaam). Maar omdat er geen mogelijkheid was om te koken (rauwe kip of zalm is het ook niet zo), zijn we gaan uiteten.  


 Er waren verschillende salades op de kaart, waarvan 2 met spek, dus die kon ik uitsluiten want ik had al spek gegeten vandaag. Een andere was met quorn, waar ik niet zo verzot op ben. Eentje met kip en dan... Inktvisringen. Hoe kan ik daar nee tegen zeggen. Mijn dag voelde al wat verloren, dus heb ik het gewoon gedaan. 

Eén ijsje per week was mijn doelstelling. En ik had al enkele weken geen ijsjes meer gegeten. Oké, dat is natuurlijk een onzin-uitleg. Ik heb ook nog een dame blanche gegeten, boven alles. Morgen doe ik beter!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten