zondag 13 juli 2014

Dag 68

Ontbijt
Een appel! 

Oké, de appel was niet echt mijn ontbijt. Ik denk dat ik intussen al lang genoeg schrijf over het belang van een goed ontbijt, en om het dagelijks te doen,... Heel de ode aan het ontbijt telkens. 

Vandaag was ik vrij laat opgestaan (ik moet echt een ritme in mijn dagen vinden, het is weer voorbij 12u 's nachts nu ik dit typ!). Omdat ik laat was opgestaan, leek het me beter om even een appel te eten, naar de winkel te gaan, en daarna middag te eten. Ik wou niet op nuchtere maag vertrekken, maar ik wou ook niet twee maaltijden na elkaar eten. Ik hou het dan liefst zo dat ik op een vast tijdstip kan eten (9u ontbijt, 13u middageten, 18 avondeten). Daarom mijn keuze voor een appeltje voor de dorst!

Ik was trouwens gaan winkelen in de C&A (hier hebben ze grotere maten & ook een deel kledij die voor jongeren geschikt zijn). Ik wou gewoon eens in de solden kijken, mijn eerste verloren kilo's vieren. Het was geen teleurstelling op zich. Ik heb een kleedje aangehad, dat best wel knap stond. Maar ik dacht ook 'ik ben nog niet op mijn einddoel. Ik kan het wel kleiner kopen, maar gaat het dan nog mooi staan?' Ook een trui stond me netjes, maar om dezelfde reden; Ik ga nog meer afvallen, dus kan ik best gewoon een broeksriem kopen om nu mijn broek hoog te houden. 

Dus ik ben met vrij lege handen terug buiten gekomen... 


Middageten 
Omdat ik maar een klein ontbijt had, maar ik niet van die 'crashdagen' wil hebben dat je bijna niets eet, heb ik een stevig middagmaaltje gemaakt! 
  • 2 eieren
  • champignons
  • 40 gram brood
  • rode ui
  • tomaat
  • 40 gram ontvette ham
I am stuffed. Dat dacht ik toen ik mijn bord flink leeg had gegeten. Maar ik wou deze week bewijzen dat gezond eten niet saai moet zijn, dus heb ik een fantastische omelet gemaakt met alles er op en er aan! 

Het brood dat thuis lag, was bruin brood maar was heel erg licht. Daarom heb ik drie boterhammen kunnen nemen, voor de prijs van 2. Het is natuurlijk ook wel zo, dat hoe luchtiger het brood is, hoe minder het vult. 40 gram in 3 boterhammen, is evenveel als 40 gram in 2 boterhammen. Maar als je (zoals mij) met je ogen mee eet, en ook houdt van kwantiteit op je bord te zien, dan is licht brood soms beter.
Tussendoor 
Ik heb crackers van Lu gekocht met oregano en olijfolie. En natuurlijk wilde ik ze direct testen! Ik heb er wat becel en gerookte zalm/filet de saxe opgedaan. 

Bij de crackers met zalm heb ik er wat dille opgedaan, die heb ik sinds kort ook vers in de tuin staan. Op die met filet de saxe heb ik een beetje lente-ui gedaan.
Dat was niet alles als tussendoortje. Ik ben daarna met vrienden iets gaan drinken in een gezellige koffiebar in Hasselt. Omdat ik geen zin had in koffie (want dan zou ik sowieso een supplement slagroom, oreo's en chocoladesaus genomen hebben), heb ik een iced milky genomen. Halfvolle melk gemixt met crushed ice en kokosschilfers. Het lijkt wat op een milkshake, maar dan iets dieetvriendelijker!


Fitness 
Ik ben vandaag, voorlopig nog rustig, gaan fitnessen. Ik heb gefietst en voornamelijk gewerkt aan mijn bovenlichaam met toestellen. Ik wil dat mijn knie zo snel mogelijk hersteld, en als dat de intensiviteit wat omlaag haalt, is dat nog geen ramp. Beter nu voorzichtig zijn, dan dat er iets zou scheuren in mijn ligamenten. 
 
Avondeten
  • gemengde sla
  • komkommer
  • lente-ui
  • rode zure besjes
  • augurk
  • amandelen
  • pijnboompitten
  • olijven
  • fetakaas
Met dit avondmaal heb ik misschien mijn 'laat het er zo goed mogelijk uitzien'-uitdaging misschien wat tegengewerkt. Ik heb een salade met amandelen, fetakaas en pijnboompitten gemaakt. Noten en zo hebben een grote voedingswaarde, dus als je daar iets meer van neemt, dan heb je ook een volwaardige maaltijd zonder vlees. 

Deze salade is ook een aanrader voor vegetariërs! De fruitige smaak van de besjes, het zoete van de augurk (ik gebruik ALTIJD zoete augurk!), het smeuïge van de kaas,... En dan wat noten om toch een stevige bijt te hebben. Ik zou niet weten wat ik er nog aan toe zou voegen om het beter te maken. Dit was zoals een salade voor mij mag zijn. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten