maandag 14 juli 2014

Dag 70

Ontbijt
  • 1 wrap 
  • 50 gram gerookte zalm
  • 30 gram philadelphia light met fijne kruiden
  • lente-ui

Middageten 
  • wokmie
  • filet americain (mager gehakt)
  • nasi goreng kruidenmix
  • ui
  • chilipeper
  • courgette
  • paprika
  • wortel
  • zoetzure saus
Ik heb vandaag iets handig en tijdsbesparend gedaan. Ik heb in een grote wok veel in één keer gemaakt, waarvan ik twee porties heb kunnen invriezen, en de derde nu heb gegeten. Dit is handig (net zoals de chili con carne die ik gemaakt had), want als ik nu niet veel tijd heb, moet ik gewoon maar iets ontdooien. Ik weet wat er in zit, dus ik moet ook niet die ellenlange overwegingen maken van 'wat ga ik er in doen?'. Het is klaar. 
De groenten heb ik niet te lang gewokt, zodat ze nog wat knapperig waren. Als ze dan ontdooit worden, zijn ze ook niet superplat (hoop ik). Want paprika en courgette en wortel, durven wel zo wat een hutsepotje te worden als het uit de diepvriezer komt. 
* Gaan we op avontuur?
°Ja!
Een vriendin wou op deze luie zondag iets gaan doen. Maar op zondag is er echt NIETS te beleven, of althans niet in Hasselt. Zonder dat we echt wisten wat we wilden doen, hebben we besloten naar de cinema te gaan (Maleficent!), maar met een voorafgaande fietstocht. Dat zou voldoende zijn om een zondag wat nuttig te besteden.
Op deze website kan je mooie fietsroutes uitstippelen. Het enige wat je dan moet doen, is de blauwe bordjes met aanknooppunten volgen. Je kan zelf zien hoe lang je fietstocht wordt, en je komt sowieso door de mooiste plekjes van het land! 
Ik had een route van ongeveer 20 kilometer gemaakt en vol goede moed begonnen we er aan, met dan Angelina Jolie als kers op de taart in haar rol als Maleficent. We waren nog geen kwartier onderweg, en het begon al licht te druppelen. We lieten ons niet tegenhouden, dus we gingen dapper door, waren al een beetje in the middle of nowhere beland (de routes gaan door bossen en steegjes). En toen... Volgde er een wolkbreuk. Ik denk dat er net een wolk boven ons openscheurde. In een mum van tijd waren we kletsnat, maar op zich was dat nog wel heel erg leuk om door te fietsen. 
Na een uur of wat, begon het echt vreselijk te gieten, dus zijn we even gaan schuilen en opdrogen in een café. En vervolgens zijn we in de zon doorgefietst. Ongeveer twintig minuten van onze finish, weer thuis, want de film zouden we niet meer halen, begon het te stortregenen! Maar we hebben wel een kickass fietstocht gedaan!
Avondeten 
  • 90 gram brood
  • filet de saxe
  • 35 gram jonge kaas
  • zilveruitjes
  • augurk
  • curry ketchup
Ik heb twee croque monsieurs gemaakt, met een beetje kaas en dan magere ham. Heel snel en eenvoudig, en beter dan een simpele boterham. Ik heb een klein beetje bakboter gebruikt.


Maleficent 
Omdat onze fietstocht was uitgelopen, zijn we uiteindelijk toch nog naar de cinema geweest, maar dan de laatavondfilm. Hij was prachtig! Ik heb ook wel nacho's met kaassaus erbij gegeten. Ik had een flinke fietstocht achter de rug, ik dacht het ergens wel wat te kunnen compenseren. 


2 opmerkingen:

  1. Hoe schat jij eigenlijk het aantal gram is bij pakweg brood?
    Ik heb nu een app gedownload die bijhoudt hoeveel calorieën ik al gegeten heb en hoeveel ik nog mag eten maar ik vind het zo moeilijk om te zeggen: ik heb zoveel gram brood gegeten en zoveel gram aardappelen. Bij vlees of zo kan ik het wel inschatten omdat je het totaalgewicht wel weet :p

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Brood is inderdaad wel moeilijk om in te schatten! Soms is er zwaar brood, soms luchtig. Meestal weeg ik mijn brood af, of hou ik me bij 2 boterhammen.

      Verwijderen