vrijdag 4 juli 2014

Dag 60

Ontbijt 
  • kalkoenfilet
  • smeerboter
  • twee boterhammen
Ik heb geen yoghurt, dus het is wat zoeken naar afwisseling in ontbijt. Maar het is niet simpel. Dus ik probeer gezond beleg op mijn brood te leggen. Ik gebruik trouwens met opzet boter op mijn brood. Dat doe ik om voldoende vetstoffen binnen te krijgen op een dag. Toen ik strikt Weight Watchers deed, moest ik 2 à 3 porties vetstof eten. Dat kan een lepel olie zijn, boter, noten,... Je hebt uiteindelijk vetten nodig. En beter in de vorm van plantaardige boter of olie, dan het frietvet van de frituur. 



Middageten 
De pasta met kalkoen die ik gisteren had gemaakt, was goed voor twee porties. Vandaag heb ik dus de andere portie opgegeten, waarin ongeveer 40 gram kalkoen, 100 gram volkoren pasta en voor de rest groenten zat. 


Tussendoortje
Druiven!

Avondeten 
Heb ik al gemeld dat mijn mama goed kan koken? Een gerecht waar ik verzot op ben, is haar paëlla. Rijst met saffraan, paprika, kip en zeevruchten. Oh wauw. We eten het maar één keer per jaar, omdat het zoveel moeite is om het te maken. Maar gelukkig was er nog een portie over van de vorige keer dat we het aten, en dat hadden we ingevroren. 


Tip! 
Ik probeer zo weinig mogelijk nog cola zero te drinken, en vooral water te drinken! Water is altijd beter dan wat dan ook. Maar het is smakeloos, dat is een feit. Daarom heb ik enkele citroenen versneden & die stukjes in de diepvriezer gelegd. Als ik nu een glas water neem, doe ik er wat bevroren citroen bij. Mijn drankje smaakt verfrissend en is gekoeld!

2 opmerkingen:

  1. Die pasta ziet er zo lekker uit :) Je zit op 3/5 van de uitdaging! Ik gebruik nootjes om goede vetten binnen te krijgen. Om nom nom. En er zitten ook omega3-vetten in zeevruchten toch? Of niet?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, amai! De uitdaging vliegt voorbij. Nog een 90 dagen... :D En die pasta is ook echt lekker ;-) Moet je zeker eens maken! Volgens internet bevatten zeevruchten ook omega3. Maar ik vind niet echt of dat 'veel' is. :p Hoe dan ook! Go go go!

      Verwijderen