maandag 28 juli 2014

Dag 85

Ontbijt 
  • brood
  • bereide américain
  • magere vruchtenyoghurt
Het kan me misschien wat tijd vragen om weer in het bloggen te komen, maar deze eerste dag na de pauze, maak ik er het beste van. 
 
Ik ben de ochtend gestart met een geroosterde boterham met bereide américain. Ik heb ook een kommetje vruchtenyoghurt gegeten. Waarom vruchtenyoghurt? Omdat er een foutje in aankoop is gebeurd. Normaal gezien eet ik magere yoghurt met een stuk vers fruit, maar het is niet anders. Ik had deze ochtend aardbeienyoghurt en ik was vergeten hoe heerlijk zoet dat smaakt! Daar een hartelijke boterham bij, en ik voelde me onoverwinnelijk omdat ik met een sterk ontbijt begonnen was. 
 
 
Middageten
  • courgettesoep
  • zalmfilet
  • volkoren rijst 
Wie mijn blog al lang volgt, heeft ergens ver in het begin kunnen meelezen over hoe ik een groentetuin heb aangelegd met paprika, courgette, prei, tomaatjes, aubergine,... 
 
Inmiddels zijn we een tijdje verder en heeft (vooral) de courgetteplant een geweldige opbrengst geleverd. Ik wist niet precies wanneer ik hem moest afsnijden, omdat hij volgens mij kon blijven groeien, maar ik heb hem vandaag geoogst. 
 
Rechts op de foto zie je een Spa fles van 1,5 liter. Links zie je een courgette van 2,3 kilo die GIGANTISCH is!
 
Ik heb er een heerlijk soepke van gemaakt!
 
Eerst heb ik drie kleine uien en een dikke teen look versneden en gestoofd in een pan met wat boter. De courgette heb ik in grove stukken gehakt (wat niet simpel was, want hij was echt reuze groot!) en erbij gedaan. Een klein deel van de courgette heb ik apart gehouden en in kleine blokjes gesneden. 
 
Toen de courgette in de pan wat platter begon te worden, heb ik de groenten onder water gezeten er blokjes kippenbouillon bij gedaan. Deze bouillonblokjes zouden zorgen voor wat extra smaak en zout in de soep. Ik heb ook afgekruid met peper, maar voor de rest niets gedaan. Dit alles heb ik gemixt, met nog kleine stukjes in.

In een pan met ongezouten water heb ik volkorenrijst gekookt. Ook heb ik een zalmfilet in stukken gesneden. De laatste vijf minuten heb ik dit toegevoegd aan de soep, zodat de rijst nog wat opwelde en de zalm gaarde. De kleinere stukjes courgette heb ik er op het laatste ingedaan, zodat er een 'bijt' in de soep zou zitten. Een maaltijdsoepke om U tegen te zeggen, met verse courgette!
 

Fitness 
In de namiddag ben ik naar de fitness gegaan en voornamelijk door de warmte heb ik wat gepuft en gezucht, want zo heel intens heb ik niet getraind. Maar het deed wel deugd om nog eens actief te zijn!
 
IJsje!
Ik vind het fantastisch van mezelf hoe ik duizenden beloftes en voornemens maak, en de dag erna gewoon een ijsje ga eten na de fitness (onder groepsdruk!). En dat is het mooie van mijn filosofie: Ik blijf gewoon doordoen. Het superstrakke dieetplan dat ik altijd eerst voor ogen heb, werkt niet. Dus ik geef mezelf ademruimte & ijsjesruimte, om zo verder te gaan. 

Ik heb trouwens een bolletje yoghurtijs gegeten, de beste van alle slechte opties!


Avondeten 
  • sla
  • gekookte garnalen
  • mango
  • mangopulpazijn
  • kerstomaat
  • puntpaprika
  • mozzarella
  • komkommer
  • lente-ui
Ik had geen grote honger toen ik thuiskwam van de fitness, maar ik wou wel een deftige maaltijd om latere hongerkes in bedwang te kunnen houden. Daarom heb ik een frisse salade gemaakt met zoete mango en garnalen. 
 
 
Als je geen saaie salades meer wilt, voeg er dan mango aan toe! Dat past zowel bij vlees als vis, het maakt alles exotischer en het smaakt naar meer! Ik heb wel niet zo gekeken naar het verfijnd gelijk snijden van de stukken fruit en groenten, maar dat zijn maar details. 
 
Terwijl ik de salade aan het maken was, miste ik iets. Het klinkt misschien raar, maar ik had vooral een rood/groen bord. Op zich sprak het me wel aan, maar ik wou nog geel erbij. Gewoon om een contrast van kleuren te hebben. En gelukkig lag er een mango in de frigo te wachten op consumptie!  
 
Avondsnack 
 
Hier op de foto zie je Céline. Céline is de creator van heerlijke fruitsalade en daarenboven ideaal gezelschap om op een maandagavond mee te vertoeven!

In de fruitsalade zat watermeloen, framboos, kiwi, appel, witte besjes, nectarine en ik denk dat ik nog iets vergeet. Maar het was net datgene wat ik nog nodig had om de dag mee af te sluiten. Het warme weer zorgde voor de ideale omstandigheden om fruitsla te eten.

Ook Hasseltse terrasjes waren deze avond onze stek, met bruiswatertjes, tönissteiners & cola zero's. 

Dit was precies de start die ik nodig had na een woelige periode van comfort-eating.


 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten