zaterdag 5 juli 2014

Dag 61

Ontbijt
  • tonijn uit blik
  • wasa knäckebröd
  • augurk
Ik heb eergisteren een salade met tonijn gegeten, daar was nog een deel van over (van de tonijn, niet van de salade). De tonijn heb ik gelegd op het knäckebröd, en er wat augurk op gedaan. 

Tussendoortje 
Witte nectarine 

Middageten 
Jeroen Meus is een held, en ik kook zijn gerechten graag (mits hier en daar soms een aanpassing). Ik denk dat het de meeste niets zal zeggen, maar ik heb romanescosoep gemaakt. Het recept daarvan vind je hier. Romanesco is torentjesbloemkool, of Romeinse broccoli. Maar naast alles is het een prachtige kool die gebouwd is naar het natuurfenomeen 'fractalen'.

Wikipedia: "Een fractal, soms ook fractaal genoemd, is een meetkundige figuur die zelfgelijkend is, dat wil zeggen opgebouwd is uit delen die min of meer gelijkvormig zijn met de figuur zelf. Fractals hebben een oneindige hoeveelheid details, en bij sommige fractals komen motieven voor die zich op steeds kleinere schaal herhalen." 


Kijk, dit is een romanesco. Ik vind het echt een prachtige kool, en ik kijk er altijd even naar voordat ik hem klaarmaak. 
De soep was heel makkelijk om te maken, je moet gewoon het recept volgen (hoewel ik zowel brie, als kaas heb weggelaten). Ik heb voor mijn kruidentuiltje tijm en laurier gebruikt. Geen zout en geen peper, omdat je met kippenbouillon werkt. Daar zit al sowieso zout in. En omdat ik gewoon een verse soep tot zijn recht wil laten komen, heb ik verder geen kruiden toegevoegd. 
Ik heb er ook nog 3 boterhammen met kaas bij gemaakt, omdat deze soep puur uit groenten bestaat.


Tussendoortje 
Zure besjes!

Mmm, heerlijk. Ik had op de markt van die rode zure besjes gevonden. ik vergeet altijd hoe zuur ze werkelijk zijn.


Avondeten
  • kipfilet
  • sla
  • komkommer
  • tomaat
  • aardappelsla
  • perzik
  • zure besjes
  • mozzarella


Zie eens hoe een mooi portret! Wie niet spontaan zin in zomer heeft na het zien van deze foto (behalve vegetariërs of mensen met lactose-intolerantie), die houdt niet van de zomer. Met voldoende variatie kan ik echt dagelijks salade eten. Maar zoals ik zeg: Met de nodige variatie. Iets stom zoals de perziken of de zure besjes, kunnen het al pakken beter maken. Of de aardappelsla, die kant-en-klaar was.

De tomaten waren sweet pink tomatoes. Ze waren wat rozer en heel erg zoet. Verander eens van tomaat, zelfs dat verandert alles. Je hebt kerstomaatjes, snoeptomaatjes, coeur du bouf (vind ik niet lekker, maar ja), roma-tomaten, en binnenkort ook zelfgekweekte tomaatjes! 

Fitness, soms een suicide-mission. 
Ik ben deze avond gaan fitnessen, en oh dear lord. Ken je van die mensen met ranzig veel zweet op hun t-shirt. Ja, ik ben er ook zo eentje als ik sport. Maar ik heb alles gegeven & ik begin er meer en meer van te genieten. In hoeverre je het genieten kan noemen dan... :D














Geen opmerkingen:

Een reactie posten