dinsdag 1 juli 2014

Dag 57

Ontbijt 
  • 2 boterhammen
  • filet de sax
  • smeerboter
  • nectarine

 
Maandagochtend begon eigenlijk heel normaal, met twee boterhammen. Geen speciaal ontbijt. En ik denk dat je zeker op zo een ontbijt kan teren, en gewicht kan verliezen als je het elke ochtend opnieuw eet. 

Bij mijn vorige dieet, toen ik 20 kilo was afgevallen, bestond mijn ontbijt 5 dagen van de 7 uit twee boterhammen met filet de saxe & becel. Meer originaliteit stak ik er niet in, omdat Weight Watchers punten tellen, je allerlei combinaties toelaat. Twee boterhammen met beleg, waren evenveel punten als twee gebakken eitjes of havermout met yoghurt & fruit. Maar toen was ik vooral bezig met mijn gewicht, niet met alles daarrond (zoals gezonde keuzes maken, afwisseling, zorgen voor een balans,...).
 
Middageten 
  • ijsbergsla
  • komkommer
  • tomaat
  • puntpaprika
  • gerookte zalm
  • dressing
  • wasa knäckebröd
  • smeerkaas
Een gigantisch bord salade, met daarbij broodjes met gerookte zalm. Heerlijk! Ik blijf het herhalen: Een salade moet niet saai zijn. En salade alleen is niet genoeg om energie uit te halen.

Avondeten
Ik ben deze avond naar een picknick gegaan, en ik ben helemaal vergeten een foto te nemen. Het was een picknick met de jeugdvereniging waarvan ik kernlid ben, Inderdaad. We hadden een gezellige picknick gedaan, en er op gerekend dat ieder wat zou meenemen zodat er een groot picknickbuffet zou zijn. 

Onderschat nooit je deelnemers. Er was stokbrood, sandwichen, beleg van alle soorten (kaas, hesp, salami, salades, bouletjes,...), fruit (druiven, kersen, meloen) en natuurlijk ook snoepjes! Het was een bonte mengeling van heel veel. Omdat de weegschaal mij goed nieuws gebracht had deze morgen, besloot ik om er niet naar te kijken vandaag. Ik heb mee gepicknickt, stokbrood met hesp gegeten, kersen, een stukje brie, M&M's, tiramisu,.. van alles.

Aangezien ik dit de dag nadien schrijf, kan ik jullie de onaangename ervaring mee geven dat ik deze nacht met buikpijn en wat misselijk ben wakker geworden. Ik heb te veel gehad, en te veel door elkaar. Bij deze weet ik dus ook wat mijn maag nog wel en niet meer aan kan...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten