maandag 30 juni 2014

Dag 56

Ontbijt 
  • 2 boterhammen
  • 5 gram bakboter
  • ei en melk
  • appel met kaneel
  • honing

Net zoals een week geleden, had ik verloren brood gemaakt. Het recept vind je hier


Fitness 
Ik heb vandaag bijgehouden wat ik precies allemaal in de fitness heb gedaan! 
Ik ben begonnen met 25 minuten op de loopband door te brengen. Ik heb eerst anderhalve minuut gewandeld, vervolgens 20 minuten gelopen aan de snelheid van 7 kilometer per uur en dan nog 3 en een halve minuut gewandeld om weer op adem te komen.

Daarna ben ik begonnen met

  1. Pectoral machine:
    Dat is een marteltuig. Ik zeg het je. Het traint de borstspieren, maar hiervan heb ik de eerste keer écht afgezien. Niet zozeer wanneer je de oefening doet, maar vooral de dag erna. Ik heb dit gedaan met het gewicht van 15 kilo, 3 x 10 bewegingen.
  2. Chest press:
    Chest press is een machine om de borstspieren, triceps en deltaspieren (in de schouders/bovenarmen) te trainen. Deze heb ik ook aan 15 kilo gedaan, 3 x een set van 10 bewegingen.
     
  3. Shoulder press:
    Ook dit is een toestel waar ik momenteel nog niet gek van ben. Het is echt zwaar. En hoewel ik het gewicht instel op 10 kilo, vind ik het moeilijk om mijn sets van 10 te vervolledigen. Ook hier heb ik 3 sets van 10 bewegingen gedaan.
     
  4. Lower back:
    Dit is een toestel voor de onderrugspieren en dit doe ik wel graag. Ik denk dat het ook belangrijk is dat ik heel mijn lichaam train, zodat ik in 'evenwicht' blijf. Tot zover heb ik al been-, borst-, arm-, schouder- & rugspieren gedaan. Deze heb ik ook aan 15 kilo gedaan, 3 sets van 10 bewegingen.
  5. Low row:
    Dit toestel is goed voor de biceps, de brede rugspier en romboïden (= spieren tussen schouderbladen). Ik doe het ook wel graag, het doet denken aan roeien. Vandaar waarschijnlijk ook de naam 'low row'. Ook dit toestel heb ik aan 15 kilo, 3x10 gedaan.
  6. Total abdominal:
    Briljant toestel! Het voelt alsof je in een rollercoaster zit, omdat je zo dat toestel om je heen hebt, maar je voelt ook dat je bezig bent met je buikspieren. De rechte buikspier wordt hier getraind en ook de bovenbenen krijgen wat mee. 15 kilo, 3x10 gedaan.
  7. Rotary torso:
    Dit toestel is goed voor 3 dingen: de schuine buikspieren, de lange rechte rugspieren en de vierzijdige lendenspier. I know, ik wist ook niet dat ik al deze spieren had! Dit toestel gebruik je eerst links en dan rechts, om met korte draaibewegingen je buikspieren te trainen. Deze was gelukkig de laatste van de toestellen die ik vandaag deed, want amai! Ik voelde het! Deze heb ik ook met 15 kilo gedaan, 3 sets van 10 (zowel links als rechts).
Om gezellig af te sluiten, heb ik nog 10 minuten met Rob gefietst op de ligfietsen. Toen was het tijd om te genieten van een verfrissende douche!
 
Middageten 
Gisteren had ik wokmie met kalkoen gemaakt, vandaag heb ik de rest daarvan opgegeten. 
 
Semi-gezonde snack 
  • kiwi
  • kersen
  • druiven
  • feta
  • salami
Ik had zin om te snacken en ook wel om iets anders dan groenten of fruit te snoepen. Ik had daarom een mooi bord met snackkommetjes genomen, en het gevuld met verschillende snoepjes. Kersen, druiven, kiwi en een kommetje met feta & salami. Mmm! 
 
 
Feest!
Ik hou van familiefeesten, ik haat al het eten dat erbij komt kijken. Mijn broer en zijn vriendin gaven een feest voor hun verjaardag en ik wist al op voorhand wat er ging komen. Ze zouden beginnen met sandwiches (oké, ik heb avondeten nodig), taart & daarna frituurhapjes. Eén ding was zeker: Ik zou dit nooit overleven. 
 
Ik heb me voorgenomen om het aperitief, een glaasje cava, over te slaan. Ik drink heel graag cava, maar ik weet ook dat ik er losser door word of sneller zal toegeven aan andere zaken. Er stonden kommetjes met chips op tafel, en ik heb een paar gegeten, maar me zo goed mogelijk ingehouden (wat niet makkelijk is!). 
 
Ik had me erop ingesteld dat de sandwiches voor mijn avondeten zouden dienen, ik de taart zou overslaan en enkele frituurhapjes zou eten. That's it.
 
Een nadeel was dat het halve sandwiches waren, dus er zat in principe per sandwich dubbel zoveel beleg op. En nu pas kom ik op het idee dat ik had kunnen vragen om zelf mijn sandwich te mogen smeren. Maar helaas zijn we bijna 24 uur verder, dus dat is te laat. Ik heb me gehouden aan een halve sandwich met tonijnsla, een met gerookte zalmsla en twee met préparé. Dat zijn in totaal 2 sandwiches met beleg voor vier, maar nog steeds geen 3 sandwiches met 2 glazen cava. 
 
Voor de taart bedankte ik, en ik was blij dat er niet op aangedrongen werd toch een stuk te nemen. En dan heb ik nog twee kaaskroketjes gegeten en twee garnaalkroket. Het klinkt alsof dit oké is, misschien. Maar dat is het niet. Ik heb géén groenten gegeten, ik heb chips en frituurhapjes gegeten (iets met veel vet!). Maar zo zijn feestjes, je hebt dat niet in de hand. Dus ik hoop dat alles morgen goed komt!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten