donderdag 12 juni 2014

Dag 39

Ontbijt 
  • 150 gram magere verse kaas
  • perzik
  • nectarine
  • muesli
YES! Ik heb weer yoghurt/magere verse kaas. Ik kan weer verder voor een tijdje om creatieve ontbijtjes te maken. Vandaag was het immens goed weer, dus heb ik gekozen  voor een verfrissend en sappig ontbijt. Een perzik en een nectarine hebben daar goed hun aandeel in gehad.
 
Middageten 
  • salade
  • kerstomaatjes
  • wortel
  • dressing
  • lamskotelet
  • twee boterhammen
  • smeerboter
  • mango-azijn
  • olijven
Ik krijg soms de vraag of de salades me niet de oren uitkomen. Wel, nee, eigenlijk niet. Zolang het er het weer naar is, zou ik het dagelijks kunnen eten (en dat doe ik ook). Je moet gewoon een goede variatie hebben. En een gewone dressing kan daar al veel in doen. 

Vandaag had ik mango-azijn gebruikt voor een fruitige, zoetzure smaak. Voor de lamskotelet had ik wat dressing gemaakt met de bruschettakruiden. En een wortel is eigenlijk ook ideaal, je moet er langer op kauwen dus je krijgt meer tijd om het verzadigend effect te laten beginnen. 


Let's go swimming in the water 
Ik ben vandaag voor de eerste keer sinds lang nog eens gaan zwemmen. Ik vind het niet altijd zo tof, omdat ik voel (of insinueer) dat er mensen naar me kijken. En dan voel ik me ongemakkelijk. 

Maar vandaag ben ik met een vriendin gaan zwemmen, en omdat het zo goed weer was, zijn we in het buitenzwembad baantjes gaan trekken. Ik hou echt wel van zwemmen. Je bent met je hele lichaam aan het bewegen, het voelt niet belastend, en je voelt toch dat je bezig bent. En in dit hete weer,... is het fantastisch dat je in fris water kan ploeteren!

Ik heb zeker een uur gezwommen, wel op het gemak, maar ik ben weer in beweging geweest! 

Tussendoortje 
Een lekker stukje fruit, een mineola. Het is geen appelsien, maar ook geen mandarijn. En de mijne was helaas heel zuur van smaak. Een mineola is goed voor een grote portie vitamine C.


No fun at the gym today
Ik verklaarde mezelf zot, maar ik ben na het zwemmen nog door geweest naar de fitness. Ik denk dat ik mijn best moet doen om de smaak te pakken te krijgen, want als ik opgeef dan 1) stel ik mezelf teleur & 2) ik smijt veel geld weg. Dus ik ga proberen zeker 3x per week te gaan!

Ik vind het wel moeilijk en vermoeiend. Ik ben daar eerlijk in. Het gaat niet vanzelf, dus ja... Moet ik veel moeite doen. Maar dat is goed! Ik doe hierbij ook een eervolle vermelding aan Martine -Marty-, mijn fitnesscoach voor vandaag. Gewoon zeggen 'doordoen' of 'volhouden', dat hielp!

Avondeten 
Ik heb de beste zus ter wereld, en eentje die vandaag voor mijn avondeten heeft gezorgd. Toen ik terug kwam van de fitness, stond er een bordje met lekkere groenten, kaas & calamares klaar. 
 


I finally get it 
Ik kijk graag naar programma's zoals I Used To Be Fat, Supersize vs. Superskinny, the Biggest Loser,... Van die programma's waarin mensen die al zo ver gekomen zijn in overgewicht, dat ze het zelf niet kunnen terugdringen. Ik vind het wel inspirerend. Ze sporten, ze eten gezond, en ze hebben een mooie voor & na presentatie. 

Wat ik niet begreep, was waarom er zoveel gehuild wordt in die programma's. In de fitness, in gesprekken met de coach, in videodagboeken. Er wordt ontzettend wat afgehuild. En ik snapte het niet, tot nu. 

Het is het ellendige gevoel tussen honger & vermoeidheid van work outs & pijn na sporten. En het idee dat het niet vooruit gaat, omdat er heel wat dagen over moeten gaan voordat je tot resultaten komt. Ik heb vandaag zo een dag gehad. 

Ik was gaan zwemmen, en daar word ik al moe van. Maar omdat we buiten waren gaan zwemmen, is heel mijn rug, armen en benen verbrand. En het doet zeer. Ik ben dan ook nog eens gaan fitnessen, wat ik vermoeiend vond. Heel vermoeiend, en het douchen erna had moeten opluchten, maar het water op mijn verbrande rug deed zeer. En toen ik buiten kwam had ik honger, het was al laat. Ik had zin in chocolade, maar ik had ook net gefitnest. Ik voelde me enorm rot, omdat ik tussen zoveel dingen in zat. Als ik op dat moment een kwartier langer had getraind, was ik ingestort. Ik voelde me nu al crappy, ik ben nog steeds nu ik dit schrijf ('s avonds, 22u20) nog huilerig en ik moet denk ik mijn teen maar stoten tegen de salontafel en ik stort in. 

Ik ben na het fitnessen chocolade gaan kopen, ik had daar zoveel zin in. En ik heb gekozen voor een zakje M&M's. En ik heb het opgegeten, wat natuurlijk het vervelende gevoel nog erger maakte want ik heb mijn fitness opgesoupeerd aan M&M's (230 calorieën!). 

Ik ben vandaag uit mijn comfortzone gekomen door te zwemmen en te trainen en mezelf zo te verbranden. En het voelde vreselijk. En ik wil mezelf kunnen zeggen give yourself a break, maar ik weet dat a break gelijk staat aan vreetbuien en lui zijn. Ik denk dat vijf dagen stoppen momenteel, betekent dat alles weer tenietgedaan is. 

Maar ik snap het nu, de huilbuien in die reeksen over mensen met overgewicht. En het is echt vervelend om aan de hand te hebben. Dus ik hoop dat ik me morgen beter voel. Dat ik mezelf een schouderklopje kan geven voor alles wat ik wél al bereikt heb.

En toen vond ik dit:

Dus misschien is dit wat ik nodig heb, om morgen er weer met goede moed in te vliegen. Misschien is dit net de stap voor weer zo een geweldige gemotiveerde week? Ik hoop het.

2 opmerkingen:

  1. Goed bezig Michelle! Niet alleen ga je lichamelijk door een tranformatie heen, maar ook mentaal. Voor mij is dat ook zo. Ik ben een emo-eter. Het veranderen van het grijpen naar chocolade/chips/andere ongezonde dingen ipv een appel is een hele verandering. En het is telkens weer een strijd. Maar een keertje jezelf wat gunnen is geen ramp. Het is die balans vinden (en dat is bij mij ook een probleem). Blijven geven!! Ge bent goed bezig. Het kan niet elke dag even goed gaan, maar denk aan die goede dingen die je ervoor trg krijgt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoop dat je je morgen beter voelt! Vind het ontzettend knap wat je doet. Zorg de volgende keer dat je zelf een snack meeneemt voor na de fitness. En anders gewoon genieten van je traktatie. En daarna de draad weer oppakken;) succes

    BeantwoordenVerwijderen