zondag 8 juni 2014

Dag 35

Ontbijt 
  • halve appel
  • banaan
  • perzik 
  • muesli met gedroogd fruit en noten
Ik heb geprobeerd een zo gezond mogelijk ontbijt samen te stellen, omdat ik vandaag ook naar een lentefeest moest. En zulke feesten betekent vaak ook: veel eten. 

Ik wist niet wat voor eten er zou zijn, dus heb ik me bij het ontbijt proberen voor te bereiden. Veel fruit en wat muesli. Daarna ben ik meteen op de hometrainer gaan fietsen om op voorhand al de schade te beperken. 


Middageten 
Op het lentefeest was er 's middags een koud buffet voorzien, met gelukkig veel groenten! Ik heb groentjes opgeschept, een tomaat met garnalen, een stuk meloen met ham er rond en dan nog wat gekookte zalm. Lovely. Ik zag het nog zitten toen ik dit had gegeten. Ik dacht: Yes, ik kan dit aan. I couldn't have been more wrong.


Dessert (1) 
Ik zet er duidelijk bij dat dit dessert 1 was, want vanavond zou er nog een volgen. Maar dus, alle geluk, was het sorbet. Ik wist dat sorbet ijs was dat niet zo heel slecht is. Het is normaal gezien water & fruit, geen room of niets. Dus ik heb ja gezegd tegen een bolletje frambozensorbet. 

 

Avondeten 
Het avondeten was heerlijk. Het was een warm buffet, en het rook allemaal lekker. En hier was het probleem, dat er niet zoveel keuze was als bij het koude buffet. Bij het koude buffet heb ik goed kunnen kiezen van 'dit neem ik niet' en 'dit wel'. Maar het warme buffet was beperkt, dus heb ik gekozen voor enkele dingen, zoals aardappelgratin (in plaats van kroketten), en ik heb mosterdsaus genomen bij mijn vlees, in plaats van geen saus. Ik heb zelfs nog gratin bijgehaald. En ik weet dat als thuis gratin gemaakt wordt, dat het zeer vetrijk is. 



Het vlees was gelukkig kalkoen, of nee, er waren ook spekrolletjes met boontjes. De tomaten waren ook gegratineerd, en de courgettes waren volgens mij gewoon gestoofd. Maar dus, dit vond ik wel minder goed gegaan. Zeker omdat ik ook gratin bijgenomen heb. 

Dessert (2) 
Als tweede dessert was er keuze uit allerlei potjes met bavarois, chocomousse, citroenmousse, ijs en fruitsla. Ik heb hier een potje bavarois met bosvruchten genomen en een potje met citroenmousse. En natuurlijk ook fruitsla. En terwijl ik aan het eten was dacht ik 'oh nee, had ik maar enkel fruitsla genomen', maar ik dacht ook 'what the heck'. En ik weet het niet. Ik weet echt niet wat de weegschaal morgen gaat zeggen. Ik hoop gewoon dat de schade beperkt zal blijven... 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten