dinsdag 17 juni 2014

Dag 44

Ontbijt 
  • 50 gram brood
  • smeerboter
  • magere ham
In plaats van verloren brood, at ik deze morgen gebroken brood. Brood dat geroosterd is, kan je niet dichtvouwen. Dus bij deze een vrije expressie van 'Het ontbijt'. 


Deze week ga ik dus geen havermout met yoghurt meer eten, en geen brood met beleg als ontbijt. Ik ben benieuwd hoever ik ga geraken met deze uitdaging, maar ik heb al allerlei dingen in gedachten!

Middageten 
  • 60 gram wokmie
  • 100 gram biefstuk
  • paprika
  • champignons
  • saus van chili, limoen, vissaus, sojasaus en teriyaki
Ik had het deze middag koud, dus ik dacht 'ik ga een warme maaltijd eten'. Ik heb gewoon gewokt, het was in een halfuurtje klaar. Zo zie je dat lekker (en gezond) koken niet zoveel tijd in beslag moet nemen! Je moet gewoon jezelf wat organiseren, en de afwas laten staan voor je ouders.
 
 
Tussendoortje
Een banaan!

Avondeten 
Ik heb me er vanavond aan gewaagd, mits de juiste aanpassingen. Ik heb frietjes gegeten. We zouden iets gaan uithalen bij de frituur, en ik heb wijselijk gekozen. 

Mijn keuze ging naar een pitaschotel (want dat vlees is niet gefrituurd) en er zitten groenten bij, en toch kan ik frieten eten. Het was helaas niet zo een grote portie groenten die er bij zat, dus heb ik thuis nog wat sla en tomaatjes toegevoegd. Maar voor de rest denk ik dat ik er goed aan gedaan heb te kiezen tussen ofwel frieten met niet-gefrituurd vlees ofwel een frituursnack zonder frieten. Want ja, sla met bitterballen, da's het ook zo niet hé. Als saus heb ik cocktail genomen, dat was wel minder slim. Maar bon, die -6 kilo ga ik écht niet verloren laten gaan!!!


4 opmerkingen:

  1. voor je ontbijtchallenge: een lekker receptje (mijn vegetarische kookboek is geniaal): couscous met bosvruchten. Klinkt raar als ontbijt, maar het is superlekker en het vult goed.
    voor 4 personen: 185g couscous, 5dl appel-cranberrysap,1 kaneelstok (of kaneelpoeder), 2tl geraspte sinaasappelschil, 250 gram frambozen, 250 gram blauwe bessen, 250 gram aardbeien, 200 gram griekse yoghurt, 2el honing, munt.
    Doe de couscous in een kom. Schenk het appel-cranberrysap in een steelpannetje en voeg het kaneelstokje toe. Breng het sap aan de kook, met het deksel op de pan, en schenk het over de couscous. Dek de couscous af en laat hem circa 5 min staan, tot al het vocht is opgenomen . Verwijder het kaneelstokje. Roel de couscous goed los met een vork en schep dan voorzichtig de sinaasappelrasp en het grootste deel van het fruit erdoor. Verdeel het couscousmengsel over 4 kommen en strooi het resterende fruit erover. Werk af met een dot griekse yoghurt, honing en muntblaadjes. Smakelijk!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat klinkt inderdaad raar als ontbijt, maar ik ga het wel eens proberen! Hoewel het niet voor deze week zal zijn (want ik heb het meeste daarvan niet in huis), maar ik ga het wel eens proberen!

      Verwijderen
  2. Je mag gerust frietjes eten, wij eten het thuis zelfs elke week (woensdag = frietdag). Maar wel verse frieten (zelf gesneden en voorgebakken) en met een rijkelijke salade erbij. Tegen dat die salade op is, eet je niet zoveel frieten meer omdat je verzadigd bent. Kan echt geen kwaad zo een keer in de week.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, ik begin altijd met mijn groenten :) Maar het voelt gewoon niet altijd goed om zoiets te eten. Alez, snap je? Ik maak frietjes soms ook wel in de oven met een beetje olijfolie, maar dat is veel werk uiteindelijk. Maar al goed dat ik niet zo zot ben van frietjes :)

      Verwijderen