zondag 1 juni 2014

Dag 28

Ontbijt 
  • pistolet
  • smeerboter
  • salami
Ik ben vandaag weer vrij laat opgestaan. Ik moet mijn ritme beter onderhouden. Want ik was gisteren tot twee uur opgebleven, waardoor ik vandaag echt lang ben blijven liggen. Vanaf morgen gaat mijn wekker standaard op 8u30 staan. Sommigen zullen dat misschien al laat vinden, maar ik moet nergens naartoe, mijn academiejaar is gedaan. Enkel op zaterdagen werk ik, wat vanaf juli & augustus ook wat meer gaat zijn.
 
Maar om weer tot de kern van de zaak te komen: Ontbijt! Ik had geen zin in brood, de yoghurt is op, ik had deze week al eieren als ontbijt gehad en om frieten te bakken, goh ja, daar was het gewoonweg te vroeg voor! 
 
Daarom heb ik de oven opgezet en een pistolet gebakken (diepvriesbroodjes, trouwens). Daarop wat boter & een schelletje salami. Hopla. Een klein, minder stevig ontbijt. Ik heb er maar een beeldje van een kikker bijgezet, ter decoratie. En een coole magneet van Pukkelpop!
 
Middageten 
Er was nog meer dan voldoende spaghetti over van gisteren. Omdat het zonde is dingen slecht te laten worden, heb ik deze middag weer een bordje spaghetti gekeken. Een zalig, lui zondag. Of wilde ik me met pasta voorbereiden op wat nog zou komen?
 
 
Just keep going
Pasta geeft langdurig energie, en ik zou hem nodig hebben. Want vandaag ging ik de kaap van 100 kilometer op mijn hometrainer behalen! De laatste keer dat ik fietste, stond de teller op 79,66 kilometer. Ik heb er een uur over gefietst om tot 100 kilometer te geraken, maar ik ben op 99,99 even gestopt om een foto te nemen. Naar mijn vermoeden, geraakt de teller niet boven dat getal, dus zou ik erna weer van 0 beginnen. En dat zou maar een belachelijke foto geweest zijn!


Avondeten 
  • 100 gram zalm
  • rucola
  • couscous
  • prinsesboontjes
  • tomaat
  • mozzarella
  • olijven
  • dressing
Na een lange douche, die overigens heerlijk was na zo te fietsen, ben ik naar de keuken gegaan om iets in elkaar te vlammen. Ik wilde eerst een salade maken met gebakken zalm, maar de frigo was op zijn eindpunt aan het geraken. Een beetje in paniek vroeg ik me af hoe ik nu mijn dagelijkse portie groenten binnen zou kunnen krijgen. 
 
EASY: Ik heb mijn eigen groentetuin! En als er iets goed groeit, dan is het rucola. Alleen is dat vrij scherp van smaak, en kan ik geen volledige salade van rucola eten. Ik ben daarom in de voorraadkast gaan neuzen, of er nog een blik met iets stond. En ja hoor, er waren nog groene boontjes! 
 

Ik heb vervolgens nog een tomaat in schijfjes gesneden, en hetzelfde gedaan met een halve bol mozzarella. Zoals koks dat mooi presenteren, heb ik het om en om gelegd. Dan nog wat couscous, met olijven eronder. En hopla!

De vis heb ik volledig laten bakken op de velkant. En om de bovenkant nog mooi roze te krijgen, heb ik het even laten dichtschroeien. Zo een maaltijd na het fietsen, dat gaf voldoening. Heel heel heel erg veel voldoening!
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten