zaterdag 21 juni 2014

Dag 48

Middageten 
  • kiwi
  • 60 gram brood
  • 20 gram magere ham
  • 30 gram smeerkaas light (type philadelphia)
  • spinazie
  • lente-ui
  • tomaat
Ik was vrij laat (of was het al vroeg?) thuis van het uitgaan. Om 8u30 opstaan voor te ontbijten zat er dus ook echt niet in. Toen ik opstond heb ik eerst een kiwi gegeten, en dan nog een uurtje gewacht voordat ik de croque maakte. 

Ik had de spinazie gestoofd in een pan, met een tikje olijfolie. Het was zo een 200 gram, maar uiteindelijk blijft er nooit veel van over. Het was verse spinazie, dus niet de diepvriesversie (met room ofzo). In diezelfde pan (zonder extra vetstof te gebruiken) heb ik de croque gebakken. Ik had er magere ham opgedaan, maar ook lente-uitjes & smeerkaas.

Om een afwisseling te maken met de smaak van spinazie als groente (want ik vind het niet zo heel lekker uiteindelijk heb ik gemerkt), heb ik ook lente-ui & kerstomaatjes er nog bij gegeten.

Tussendoortje 
Une pomme!

I am specialized 
Ik heb als een verslaafde gekeken naar The Biggest Loser, seizoen 7. En als ik naar iemand opkeek, dan was het naar Tara Costa. Zij was een van de deelnemers, maar ze was ook even oud als ik nu ben, toen ze meedeed aan de show om gezonder te worden. 

Ik vind ze echt kracht uitstralen, en doorzettingsvermogen. Als ik haar bezig zie, denk ik: 'Wauw, dat wil ik ook!' Ik heb een filmpje gevonden over haar, waar ze vertelt over hoe ze gek is geworden op fietsen (en waarschijnlijk ook reclame maakt). Maar kijk zelf, en oordeel. Kan jij je inbeelden dat deze dame ooit 144 kilo woog? 

Ze vertelt over hoe ze genoot van een fietstocht, en ik heb vandaag hetzelfde gedaan. Ik heb het wel thuis gedaan, op de hometrainer. Maar met de gedachte 'wow, kijk wat een verandering Tara heeft ondergaan!', kan ik het ook. 

Avondeten 
  • 120 gram kabeljauw
  • 150 gram volkorenrijst
  • mosterd
  • sojasaus
  • tomaten
  • 1 koffielepel olie
Met behulp van Pascale Naessens, heb ik kabeljauw met tomaten in de oven gemaakt, met een sausje van sojasaus en mosterd. Gezien het recept uit een boek van Pascale Naessens komt, ga ik het niet verder uitleggen hoe ik het heb gedaan (respect voor copyright enzo ;-) ).

Ik heb volkorenrijst gebruikt, omdat die meer vult & verzadigend werkt. Ik ben trouwens aan het stoppen met zout toe te voegen aan maaltijden. Bij deze bijvoorbeeld, had de kabeljauw en de sojasaus voldoende zout in zich om de maaltijd te kruiden. Het is wel wat wennen, zo zout laten, omdat ik toch een zouteter ben. Maar tot zover lukt het wel!

Om eerlijk te zijn, zou ik best wel een beter fototoestel willen. Op die manier zou ik mijn eten iets mooier kunnen fotograferen, want deze foto vergeleken met het receptenboek, dat is dag en nacht verschil. 

Trouwens! Wie niet de tijd vindt voor een work-out, dat kan niet. Ik heb tijdens het koken mijn oefening gedaan! Inderdaad, tijdens het eten. Ik had mijn vis in de oven gestoken, de rijst in het water gedaan, en dat was 12 minuten (minstens). Laat het nu zijn dat ik een filmpje heb dat ik graag doe, van maar 12 minuten!



Ik motiveer jullie om mee te doen, al is het tijdens het koken van de rijst, maar je kan het work-out filmpje doen van 'how to lose armfat'. De work-outs van XHit Daily (het YouTubekanaal van deze work-outs), zijn vaak niet veel langer dan 10 minuten!

Avondsnack 
Door heel mijn gezaag over pizza, had ik echt zin in iets deze avond, ondanks mijn lekkere gezonde maaltijd. En ik weet niet of iedereen het kent, het eeuwig zeurende stemmetje 'komaan, eet het dan, eet het dan, je mag het, kom aan, één keer kan geen kwaad, ga nog eens in de frigo kijken,...' 

Ik heb uiteindelijk beschuiten met kaas, hesp & wat cocktailsaus gemaakt. Heel anders dan een stuk fruit, maar mijn goesting was wel volledig weg (hopelijk voor morgen ook nog!).


Geen opmerkingen:

Een reactie posten