donderdag 5 juni 2014

Dag 31

Ontbijt
  • 2 boterhammen
  • kippenwit
  • smeerboter
  • banaan
De yoghurt was nog altijd op, dus ik begon een beetje inspiratieloos te worden voor ontbijtmogelijkheden. Ik hoor langs verschillende kanten dat je ook haverpannenkoeken kan maken, en ik ken dat ook via een Weight Watchers recept, maar het is wel een heel zwaar ontbijt. Dat laat ik echt voor als ik ooit het gevoel heb dat ik een paard op kan in de ochtend. 

Tussendoor 
Ik ben verzot op latté. In Hasselt zijn er enkele supergezellige koffiezaakjes, waar ze heerlijke latté hebben. En wie de specialere koffies kent, weet dat dat met koekjes, chocolade, slagroom, oreo's, maltesers,... en duizend speciale zoetigheden wordt gemaakt. En ik ben daar gek van. Een latté met slagroom, afgetopt met oreo's. Yes please!

Alleen is dat zo suikerrijk, en waarschijnlijk ook vetrijk, dat ik zou ontploffen. Of zou denken dat ik zou ontploffen. Een skinny latté met hazelnoot leek me hier een mooiere oplossing, dan de oreomilkshake die plots ook op de kaart stond. 

De skinny latté werd gemaakt met magere melk & een hazelnoottopping die suikervrij was. Ik heb geen idee of ik daar goed aan gedaan heb, omdat je natuurlijk nooit precies weet wat je eet als je op een ander gaat. En oh, linksboven in de foto zie je een klein cakeje. Dat heb ik opgegeten, zonder schuldgevoel. 



Middageten   
Ik ben in Hasselt gebleven, en heb er ook middag gegeten. Hasselt heeft een soepbar die heerlijk verse soepen verkoopt. Er was keuze uit vier verschillende soepen, waarvan ik de pompoensoep met sinaasappel & ricotta met honing heb gekozen. Een specialeke, maar ik drink graag pompoensoep. En zo wat kaas in de soep. Nomnomnom!

In de soepbar geven ze je ook twee sneetjes zelfgemaakt brood en een appeltje voor de dorst. Lovely!


Walk like an Egyptian
Ik zeg niet dat ik gewandeld heb als een Egyptenaar, maar ik probeer wandelen of fietsen of workouts altijd te beschrijven als een liedje. Ik vind het leukere titels dan 'wandelen'. Ik had de gewichtjes die ik in de Lidl had gekocht aan mijn enkels gebonden, om zo toch wat extra's te verzetten tijdens het wandelen.

Ik was vandaag ergens met de bus naartoe gegaan, was een halte te ver afgestapt, en ben al wandelend terug naar mijn doel kunnen gaan. Dit was een kleine wandeling, toch was ik blij dat ik mijn paraplu bij had want het weer was er niet naar. 

Naast het feit dat ik een halte te ver was afgestapt, moest ik bij het terugkeren 35 minuten wachten op mijn bus. Ik dacht 'No way, ik wandel wel!' en zo heb ik een kleine veertig minuten gewandeld naar het station. Want aan het station moest ik uiteindelijk nog de bus naar huis nemen (daarom is fietsen makkelijk, het zijn geen ziljoen bussen die je moet nemen, maar het regende!). En guess what?! De buschauffeur stopte niet aan mijn halte. Waardoor dat ik een heel extra stuk heb moeten wandelen. Dus ja, ik heb vandaag gewandeld. En als het weer beter was geweest, was ik daar waarschijnlijk niet zo pissig om geweest. Het voordeel is dat wanneer ik me opjaag, dat ik een stevigere tred heb.



Tussendoor
Omdat ze in de koelkast en niet in de fruitmand lagen, zou ik ze bijna vergeten zijn. Maar er lagen lekkere, sappige perziken op mij te wachten toen ik eindelijk thuiskwam. Ik heb er maar gelijk twee gegeten. 
 
Avondeten 
  • tagliatelle
  • gerookte zalm
  • garnalen
  • tomaten 
  • asperges
  • vissaus (Knorr)
Ik heb vanavond een heerlijke pasta gemaakt met vis. Ik ben blij dat ik terug bewuster wat meer vis eet. Ik eet het normaal gezien niet zoveel, maar voor een goede afwisseling, probeer ik het meer te eten.
Ik had tagliatelle afgekookt & er tomaten en asperges onder geroerd, in de hoop dat de groentjes wat zouden opwarmen, zonder ze te moeten bakken. Ik heb er dan ook nog de gerookte zalm onder geroerd. 
De saus was er gewoon een uit een pakje, ik weet dat die sauzen niet zo goed zijn. Maar ik wou dat het vanavond wat vooruit zou gaan. En dan afwerking met wat garnaaltjes & voila. Tagliatelle à Michelle! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten