woensdag 11 juni 2014

Dag 38

Ontbijt 
  • 2 boterhammen
  • ei
  • smeerboter
Er was niks in huis! Geen yoghurt, geen fruit, niets! Woensdag is dan nog eens de dag dat het buurtwinkeltje gesloten was, maar ik wou wel mijn ontbijt hebben. Ik heb daarom een ei zachtgekookt en soldaatjes gemaakt van de boterhammen.
 
Weer al een ei. Maar met een goede reden... Ik heb ze nodig. Eiwitten zijn belangrijk om te eten als je gaat sporten. En laat het net nu vandaag zijn dat ik een fitnessabonnement heb gekocht! Maar daar later meer over!



Je bent wat je eet 
Ik at niet alleen een ei, ik ben ook een ei, of een kieken. Of beiden. Ik ben deze middag met een klasgenoot iets gaan drinken. En ik dacht: Mmm, ijskoffie met kokos! Ik hoorde ijs crushen bij het maken, dus ik was al blij dat er geen roomijs in zat. Maar toen ik mijn glas kreeg, lag er een gigantische laag slagroom op. Oh lordie, maar goed dat ik vanavond ga fitnessen. 't Zal nodig zijn!



Middageten 
Ik heb de rijst met groenten en kip van gisteren opnieuw gegeten, er was nog een mooie portie over. Veel meer kan ik er niet over vertellen, want het is exact hetzelfde als gisteren (alleen een kleinere portie).




Basic-Fit 
Basic-Fit is niet enkel de naam van de fitnesszaak waar ik ga (een keten met goede tarieven en een goede uitrusting vind ik), maar ikzelf was ook niet meer dan wat basic-fit. Ik ben kapot! Ik heb een klein anderhalf uur in met een vriend gefitnest en mijn kont doet pijn, mijn schouders doen zeer, mijn kuiten zijn zuur. Fantastisch gewoon. Nog maar 12 maanden en 29 dagen voordat mijn abonnement vervalt! Super trouwens hé, dat ik het voor een jaar heb genomen (kon ook niet veel anders). Maar ik ga hier een goede gewoonte van maken. Ik heb als student hier veel aan betaald, dus ik moet er het maximum uithalen!
 

Ik heb eerst en vooral gefietst, wat een hele andere ervaring dat mijn hometrainer thuis was. Daarna heb ik me van mijn beste kant laten zien op de crosstrainer. Dit is vermoeiend, vind ik. Wauw. Ik heb hier nu net geen kwartier op gelopen en ik was kapot. Het zweet droop langs mijn gezicht af. Lekker ranzig, zoveel zweet! Hierna heb ik gewerkt aan mijn armen waarvan ik de naam niet ken. Maar mijn schouders branden nog. Wauw. Een hele ervaring! Ik heb ook getrapt op een lig hometrainer, dus ik trapte niet onder mij de pedalen, maar voor mij. En dan heb ik nog gesukkeld met een toestel voor buikspieren. Maar mijn t-shirt was nat van het zweet en ik wou niet overdrijven mijn eerste dag. Dus morgen ga ik al opnieuw. OH GOD!
 
 
 
Tussendoortje 
An apple a day, keeps the thirst away! Ik heb meteen na mijn fitnessavontuur een appel gegeten, omdat ik honger had (het was inmiddels al 20u00). Wat ik dan niet begrijp, is dat er in de fitnesszaak een automaat staat met snoepjes. I realy don't get it. 
 
Avondeten 
  • lamskoteletten
  • aardappelen
  • paprika
  • salade
  • komkommer
  • tomaten
  • dressing
Ik heb sinds lang nog eens aardappelen gegeten! Ik eet het niet altijd graag, dus ik eet het eigenlijk te weinig. Ik had drie kleine aardappelen genomen, en die geschild en in schijfjes gesneden. Ik heb vervolgens een uitje gestoofd, en de aardappel erbij in de pan gelegd. Ik heb telkens wat water toegevoegd, opgebakken, water toegevoegd, opgebakken,... Zo heb je gebakken aardappelen, maar zijn ze ook niet meer keihard. Tegelijk had ik ook paprika in de pan gedaan, en de lamskoteletten. Goed afgekruid met rozemarijn, zalig.
 
Omdat dit pannetje niet zoveel was, (ik had niet veel paprika gebruikt), heb ik ook nog een salade gemaakt met komkommer & tomaat. De bruschettakruiden met mango hebben hier dienst gedaan om dressing van te maken. 
 
En zo resulteerde dat in een maaltijd om U tegen te zeggen na mijn zweterige work-out. Het lijkt een gigantisch bord (het was een gigantisch bord). Maar, het was voor meer dan de helft groenten. Het was een 100 gram aardappelen, en veel vlees zit er niet aan een lamskotelet. Maar ik voel me wel enorm verzadigd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten