dinsdag 17 juni 2014

Dag 42

Zondag, rustdag. 

Ontbijt 
  • 1 ei + eiwit
  • filet de saxe
  • tomaten
  • champignons
Terwijl mijn ouders gingen ontbijten in een of ander tof zaakje, waar ze waarschijnlijk royaal behandeld zouden worden, bleef ik alleen achter thuis. Op zoek naar een waardig equivalent. Het klinkt waarschijnlijk stom, maar als mijn ouders gaan uiteten, dan wil ik thuis niet onderdoen voor wat zij eten. Ik dacht al aan een uitgebreid Engels ontbijt, maar toen dacht ik 'no way, Michelle'. 
Daarom heb ik een ei gebakken met groentjes. Niet zo chique als je zou krijgen in een eetzaakje. Maar bon. 
Middageten 
  • twee boterhammen
  • magere ham
  • kaas
  • augurken
  • zilveruitjes
  • curry ketchup
Een gewone croque monsieur. Er was geen salade om erbij te eten, dus heb ik maar zilveruitjes & augurk genomen. Niet iedereen heeft dat graag, maar ik gelukkig wel (want duh, wie moest het anders eten!)

Rolling by the river 
Ik rolde vooruit op mijn fiets, Sofie rolde vooruit op haar skates. We zijn een tochtje gaan maken. Ik heb het niet zo op skates omdat ik geen evenwicht heb, maar ik ben dan maar langs Sofie opgefietst. Het weer was er ideaal naar, hoewel het nog te warm was voor iets uitputtend zoals inline skaten. Gelukkig had ik geen last van die inspanning. Maar we zijn er weer eens tussenuit geweest :) 

Na het fietsen heb ik voor het eerst sinds lang nog eens gesnoept! Ik ben had een Kinder Bueno gekocht (en chocolade met oreo). Da's een van mijn slechte momenten *insert guilty face*.

Avondeten 
We mochten bij mijn zus gaan eten en ze had nog veel overschotten van een etentje de dag ervoor. En amai, we hebben mogen genieten! Trio van pasta! Ik heb geprobeerd me zo goed mogelijk in te houden, en toch van alle drie de pasta's te kunnen eten.

Ik wil daar ook even bij melden, dat ik een pasta-eter ben. Ik zou letterlijk elke dag pasta kunnen eten, en je hebt geen idee hoe moeilijk ik het vind die afwisseling met couscous-quinoa-rijst-... te maken. Als het dan nog pasta's zijn die mijn zus gemaakt heeft (want die kan goed koken), dan is het zo goed als hopeloos voor mij. Zeker na het snoepen van chocolade. Maar bon: Je vous présente: Un trio de pasta!


1) Lasagne
2) Pasta met spinazie en spekblokjes
3) Pasta met tomatenroomsaus en scampi
Lasagne


Pasta met spekjes & spinazie

Pasta met scampi

Geen opmerkingen:

Een reactie posten