vrijdag 13 juni 2014

Dag 40

Ontbijt 
  • magere verse kaas
  • havermout
  • honing
Heel eenvoudig, maar wel krachtig. 
 
Ik heb mijn blogbericht van gisteren eens herlezen, en ik denk dat ik kan zeggen dat het vandaag wel beter ging, maar toch niet optimaal. Mijn rug doet nog steeds pijn van de zonnebrand, en ik ben over het algemeen vrij moe. Maar ik kon toch al weer logisch denken.
 
Middageten 
  • groentesoep
  • pistolet
Ik heb deze middag een pot soep gekocht (ik moest onverwacht werken). En het was op zich niet de beste soep ooit (de Thaise currysoep van vorige week was beter!). Maar ik had er wel voldoende mee. Er zaten groentjes in, maar ook sliertjes pasta. Omdat er geen room in de soep zat, dacht ik dat het wel geen kwaad zou kunnen. 
 
 
 
Tussendoortje 
Ik ben vandaag naar de cinema gegaan, the Fault in Our Stars. Prachtige film, maar ontzettend triest. Het was zeker niet de ideale film om nu te kijken, omdat het zo op mijn gemoed inspeelde, maar tegelijk wel goed, omdat ik kon loslaten. 
 
 
 
De vorige keer dat ik naar de cinema ging, had ik een zak chips gegeten. Dat heb ik gelukkig ditmaal kunnen omzeilen. Deze morgen had ik op de markt een korte stop gemaakt, en heb ik een kersen gekocht. Die heb ik meegenomen naar de cinema. Ik had mijn zoete snoepje!
 
Avondeten 
  • 80 gram gehakt
  • champignons
  • paprika
  • tomatensaus
  • volkoren pasta
  • geraspte kaas
Wie een beetje 1 + 2 kan optellen, ziet dat ik spaghetti heb gemaakt. Ik heb er op gelet dat ik niet te veel gehakt gebruikte, veel champignons (+/- 300 gram), een halve rode paprika en tomatensaus. Om het dat tikje gezonder te maken, heb ik volkoren pasta gebruikt. En om toch dat eigenzinnige er in te steken, heb ik er wat geraspte kaas over gedaan.
 
 
 
Ik ben echt tevreden over vandaag, zeker over het feit dat ik geen chips of snoep in de cinema gekocht heb. Ik verdien hier zeker een schouderklopje. Voor sommigen lijkt dit misschien belachelijk, maar ik supporter uiteindelijk ook voor mezelf. Als ik dat niet doe... Goh ja, dan gaat het niet. Ik denk dat ik het soms te weinig doe. Mezelf die ademruimte gunnen, mezelf een compliment geven. Want van alle mensen waar we uiteindelijk van houden, komen we zelf pas op de laatste plaats.
 
Dus bij deze post ik een liedje, iets waar ik al jaren naar luister. Iets dat ik fantastisch vind, zowel om vol te houden als te sporten: Lose Yourself van Eminem!
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten