zondag 22 juni 2014

Dag 49

Voor het ontbijt
Waar veel mensen moeite mee hebben, is met goedgezind opstaan. And I totally get it. Ik sta meestal goedgezind op, maar 's ochtends moet er maar één klein dingetje gebeuren of ik verander in Medusa. 

Het ideale om goedgezind wakker te worden, is met goede muziek. Ja, ik heb deze ochtend mijn wekker gezet om op tijd wakker te worden. Ik zet graag nieuwe muziek of fijne liedjes als wekkergeluid, en deze morgen heb ik gekozen voor een liedje dat ik nog maar 1x had gehoord, maar ik wist: Dit wordt mijn ochtendnummer!

Lilly Wood & The Prick and Robin Schulz - Prayer in C. Fantastisch! 



Ontbijt 
Mijn laatste ochtend om een origineel ontbijt te presenteren, wauw! Geloof me, ik heb iets gevonden. Velen zullen er blij mee zijn, want ik denk dat iedereen er wel van houdt. Deze ochtend heb ik verloren brood gemaakt! Yes indeed!

Ik heb wel de skinny versie gemaakt, en dat deed ik zo:
  • 1 ei
  • geutje melk
  • 1 boterham
  • appel
  • kaneel
  • honing
  • 5 gram bakboter
Je zet de pan op het vuur, en gebruikt een klein beetje boter om hem in te vetten. Je snijdt een appel in schijfjes, verwijderd de schil en het klokkenhuis, en dat bak je in die pan. Met wat kaneel erover, is dit echt al een traktatie op zich.

Je klopt 1 ei los in een kommetje, samen met een geutje melk. Ik had halfvolle melk gebruikt. Ik had mijn boterham in vier partjes gesneden, dat is een mindtrick. Je éét niet één wentelteefje, nee, ik had er vier voor de prijs van één. Je haalt het eens door het kommetje, zorg dat de hele boterham ondergedompeld is. Dat gooide ik bij in de pan, zonder extra vetstof te gebruiken. Zorg wel dat je pan van het begin groot genoeg is hiervoor. 

Het overige ei-melk-mengsel, heb ik weggedaan. Het komt er op neer dat ik misschien een half ei en een half geutje melk heb gebruikt. Maar je kan geen half ei breken om je mengsel te maken, dus helaas, toch een beetje verspilling.

Je bakt alles mooi goudbruin, legt het mooi op een bordje en je doet er wat honing over. Voila, een prachtig ontbijt! Dank u, voor uw staande ovatie omdat u trots bent op mijn ontbijt-challenge!



You better work, bitch 
Wie in hemelsnaam zet zijn wekker op een zondag? Wel, ik doe dat. Ik doe dat, omdat ik had afgesproken met vrienden om naar de fitness te gaan. Heidens als ik ben, doe ik niet aan de christelijk-verplichte zondagsrust. Erger, ik besloot om te starten op de loopband. 

Voor mij is lopen een grote uitdaging, maar hoe hard ik ook roep dat ik het haat, eens ik bezig ben hou ik er echt van. There, I said it: I love running. En ook al is mijn conditie nog zeker niet in orde, ik doe het wel. Ik loop zoveel als ik ken. Ik had de timer van de loopband op dertig minuten gezet. Ik heb niet de hele tijd gelopen, dat zou op dit moment nog onrealistisch zijn. Maar ik denk dat ik van de dertig minuten, er zeker 15 gelopen heb op een goed tempo. Ik wandel met tussenpozen. Ik zet meestal  gewoon muziek op, een beetje upbeat, en dan begin ik te lopen. Ik loop altijd het nummer uit. Ongeacht hoelang het duurt. Maar ik geef wel toe, ik heb nummers van maximum 4 minuten 30 seconden op mijn muziekspeler staan. Maar ik kan dus effectief vier minuten en dertig seconden aan één stuk lopen. Zonder dood neer te vallen. Hey, look at that!

Na het lopen heb ik nog krachttoestellen gedaan, en geëindigd met tien minuten cardio.

Middageten 
  • kipfilet
  • olijfolie
  • wokmix (paprika, sojascheuten, witte kool, prei,..)
  • zoetzure saus
  • chilipeper
  • couscous
Thuisgekomen van de fitness, rammelde ik! En precies daar is het handig om voorgesneden groenten te kopen. Een wokmix, samen met kipfilet en wat couscous, leek me ideaal om te eten na een work-out. Heel veel groenten, en wat anders nog.

Omdat ik geen zout heb gebruikt, maar wel currykruiden & citroengras, smaakte het flauw. Ik denk dat flauw het woord is. Zeker voor een zouteter zoals ik. Gezondheid is hetgene waar ik aan moet denken, niet aan datgene dat het een klein beetje beter maakt, maar pakken ongezonder.

Funfact: Ik had een chilipeper ontdaan van pitjes, en in drie stukken gesneden. Op die manier zou de wok wat pittiger worden. Ik zou daarna de stukken er weer uit kunnen halen, want bijten op zo een chilipeper, da's menens. Je mag driemaal raden wie op het einde vergat de chili er weer uit te halen... 

Avondeten 
  • kabeljauw
  • aardappelkroketjes
  • vissaus Knorr
Deze avond had ik géén zin in groenten (dat is een primeur). Ik wou iets eenvoudig, iets wat niet altijd zo overdreven gezond is. En kroketten is een goed voorbeeld daarvan. Samen met een stukje kabeljauw & vissaus, hopla. Ik moet er niet bijzeggen dat hoe ongezonder mijn keuzes zijn, des te minder mijn bord gevuld is. Laat dat een motivatie voor mezelf zijn om in het vervolg toch maar voor de groentjes te gaan! 

Avondsnack 
Als avondsnack had ik nog een kommetje lekkere, verse kersen! Ze waren pas geplukt uit de boom van mijn broer, omnomnom!

2 opmerkingen:

  1. Tip voor minder zout: vervang het door verse kruiden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik probeer er nu creatiever mee om te springen :) Maar ik merk met alles wat ik zoutloos klaarmaak, dat ik echt wel veel zout at..

      Verwijderen