woensdag 18 juni 2014

Dag 45

Ontbijt
  • appelsien
  • appel
  • nectarine
  • 125 gram yoghurt
  • tarwezemelen
Ik heb als ontbijt een smoothie gemaakt (alles door elkaar gemixt). Ik heb er wel nog brokken in gelaten, zodat het nog een 'bijt' had. Omdat het vrij veel fruit was, heb ik niet alles opgekregen. Ik heb het voor later deze dag gehouden.


Middageten 
  • salade (komkommer, tomaat, lente-ui, puntpaprika,...)
  • 30 gram mozzarella light
  • 50 gram gerookte zalm
  • 1 eetlepel pijnboompitten
 
Ik ga, naast elke dag een ander ontbijt eten, proberen om ook elke middag een salade te eten. Maakt niet uit hoe of met wat, als er maar veel groen en groenten in voorkomen. Dat is iets wat ik moet zien te behouden. Want 1: Salade en groenten tellen niet veel punten, 2: Het is ontegensprekelijk gezond, 3: Ik kan er duizend kanten mee uit zonder dat het gaat vervelen (hopelijk denk ik over 100 dagen nog zo!).
 
Avondeten 
  • Thaise groentenmix Lidl
  • 100 gram rundsvlees
  • glasnoedels 
Glasnoedels zijn doorschijnende noedels die lijken op plastiek, niet veel smaak hebben, en die je niet moet kopen als je graag noedels eet. Door de sojasaus onder mijn wokgerecht, hebben ze een bruinige kleur gekregen, maar ik zeg je: Het ziet er verdomde raar uit als het doorschijnend is! 

De Thaise wokmix van de Lidl is eenvoudig,alle groentjes zijn gesneden, maar er zit veel prei in en dat vond ik wel jammer. Zo enkele preiringen vind ik oké, maar te veel. Nu ja, we hebben ge alvast geprobeerd! 

 
Avondsnack 
Ik heb vanavond weer yoghurtijs gemaakt, met sinaasappelsmaak. Het was een ideaal dessertje om te kijken tijdens een Game of Thrones marathon. Ik had er een koekje op verkruimeld om het nog meer dessertachtig te maken. 

Qua smaak vond ik het oké, voor ijs te zijn zonder vet of suiker, super. Maar ik moet wat meer experimenteren. Toen ik het met citroen had gemaakt had ik te veel citroensmaak, nu met de appelsien heb ik dubbel zoveel vers sinaasappelsap gebruikt, en was de smaak te zacht. Dus ja, ik ga nog vaak ijsjes moeten maken om het correct te krijgen!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten