dinsdag 17 juni 2014

Dag 43

Ontbijt 
  • 150 gram magere yoghurt
  • nectarine
  • 20 gram havermout
Ik ga proberen deze week maar 1x hetzelfde ontbijt te eten. Havermout met yoghurt valt dus al af! Waarom ga ik dat doen? Omdat ik dan bewuster bezig ben met mijn eten, en iets harder nadenk over wat ik ga doen. En dat is een goede zaak! 
 

Middageten 
  • paprika-courgettesoep met pesto en mozzarella
  • brood
  • smeerboter
  • 2 mandarijnen
In de soepbar van Hasselt stonden er vandaag weer verrukkelijke soepjes op het menu. Qua room of extra's, leek deze soep mij het meest geschikt. Er zat voor zover ik kon bespeuren geen room, pasta, rijst, vlees,... in. Wel een lepel rode pesto & wat mozzarella. Het brood was luchtig met een heerlijke korst. Meer moet dat niet zijn voor een gezonde middag!
 
 

Tussendoortje
  • 2 vezelrijke wasa-broodjes
  • 1 smeerkaasje (la vache qui rit)
  • stukje lente-ui
Als je punten van Weight Watchers telt, dan heb je een voordeel: Je weet op dagbasis hoeveel je kan en mag verbruiken. Maar je wordt ook aangespoord om meer te eten als het nodig is, want op het einde van de dag moet je puntentotaal OP zijn. 

Daarom heb ik een tussendoortje gegeten, heel eenvoudig. 


I am a racing car, passing by like Lady Godiva 
Ik heb vandaag, sinds heel lang, nog eens gelopen! 

Eigenlijk begon het toen ik weer naar de fitness ga. Ik hou mezelf altijd voor dat ik een hekel heb aan lopen, en ik ben al 2x met de lessen van Start to Run begonnen, maar ik heb ze nooit afgemaakt. Met te gaan fitnessen, zag ik dat er (uiteraard) ook een loopband is. En met de juiste muziek, ik zeg het je: Queen met Don't Stop Me Now, dacht ik 'ik ga het tempo versnellen'. Ik begon met te wandelen aan 5 kilometer per uur, maar toen Freddie Mercury zong dat hij niet gestopt wilde worden, dacht ik, hell yeah Mr. Mercury. En ik heb het tempo versneld naar 7 kilometer per uur. Ik heb de rest van het nummer uitgelopen. De volle 3 minuten en 30 seconden. Daar ben ik trots op, want ik had het vermoeden dat ik na een halve minuut al zou opgeven. Maar daarnaast, een loopband loopt ook wel heel aangenaam heb ik ontdekt. 



Na Don't Stop Me Now, heb ik even gewandeld. En toen hield Iggy Azalea me verder, samen met Ariane Grande met 'One Less Problem'.

 
En daarna, want goddamned ik voelde mij zo goed!, heb ik even gewandeld om weer op adem te komen. Maar dus toen ik weer een normale ademhaling had, heb ik Good Charlotte opgezet, met Like It's Her Birthday. 
 

Met andere woorden: I kicked some ass today! 

Samen met mijn fitnesspartner heb ik afgesproken dat we gaan streven naar een doel, namelijk Dwars door Hasselt lopen op 12 oktober. Afhankelijk van hoe mijn trainingen vlotten, zullen we de 3 of 5 kilometer lopen. HOPLAAA! En ja, ik voelde me supergoed na het lopen, het was alsof ik herboren was en ik kon er ook niet aan doen, maar ik was aan het glimlachen tot en met.


Avondeten 
Na het martelen van enkele fitnesstoestellen, rammelde ik van de honger. Maar ik was voorzien, en ik had een salade bereid met hesp & asperges. 
  • salade
  • tomaten
  • komkommer
  • sjalot
  • 1 eetlepel pijnboompitten
  • 1 smeerkaasje (la vache qui rit)
  • 1 koffielepel paprika olie als dressing
  • hesprolletjes met asperges
Na de fitness zou ik rechtstreeks doorgaan naar het jongerencafé waar ik vrijwilliger ben. Aangezien ik vrij open over mijn dieet ben, vonden ze het ook niet raar dat ik met mijn salade toekwam. En dat is goed: Daarom een gouden tip, licht je omgeving in als je wilt afslanken. De support die je krijgt wordt groter!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten