dinsdag 17 juni 2014

Week 6

Ik schrijf dit bericht al op dinsdagavond, omdat ik gisteren geen zin had om een blogbericht te typen. Ik had daar ook wel een reden voor. Ik durfde namelijk niet op de weegschaal te gaan staan. 

Ik voelde me stom van de chocolade, van de pasta, van alles wat de afgelopen week er eigenlijk te veel aan was. Het klinkt misschien onnozel, maar soms ben ik echt bang voor wat er op die weegschaal zal staan. Als het slecht is, voel ik me gedemotiveerd. En dat kon ik echt niet gebruiken, na een vrij emotionele week meegemaakt te hebben. Emotioneel op het vlak van diĆ«ten dan. Want ik had toch wel een dipje, mijn moraal was wat verloren, ik dacht ook 'waarom zou ik nog moeite doen?'. Maar dan denk ik: Shit, al die mensen die de blog lezen, ik mag ze ook niet teleurstellen. 't Zou voor mij social suicide zijn, en de berichten die ik van jullie ontvang, die zijn hartverwarmend. Ook gewoon hoeveel mensen met me meedoen. Dit is ongelofelijk!  Dank jullie wel!



Maar gisteren was ik niet op de weegschaal gaan staan. Vanochtend daarentegen wel (je zal ook wel bij dag 43 lezen waarom): Ik ben 6,1 kilo kwijt!

Ik ga mijn aanpak wel wat veranderen. Waar ik het moeilijk mee heb, is het inplannen van koeken, chocolade, chips,... in mijn dagmenu. Het lijkt alsof het altijd massa's te veel is. En toch heb ik af en toe zo een goed stuk chocolade nodig (kwestie van geen vreetbuien te krijgen). Tot zover heb ik vooral een gezondere levensstijl toegepast, en snoep hoofdzakelijk verbannen uit mijn dieet. Maar ik heb geen richtlijnen hierin. 

Daarom ga ik weer overschakelen op het tellen van Weight Watchers punten. Op die manier heb ik portiecontrole, en ga ik me misschien 'veiliger' voelen bij keuzes zoals chocolade, chips, frietjes,... :) 

Dus ja, laat die nieuwe week maar komen!

1 opmerking:

  1. HOERA ! Ik ben blij terug weer blogpost van je te kunnen lezen!
    Ik heb vandaag een groot kookboek van de weightwatchers gekocht, ben eens benieuwd...

    Blijven gaan Michelle!

    BeantwoordenVerwijderen