vrijdag 6 juni 2014

Dag 33

Ontbijt 
  • Yoghurt
  • Tarwezemelen
  • Honing
Ik heb een nieuwe liefde voor honing gevonden. Het is natuurlijk, het is zoet, het is ideaal voor in yoghurt. Daarbij tarwezemelen, en hopla! Ik heb het allemaal in de pot yoghurt zelf gemengd. Heel eenvoudig en snel. Een luie-wijven-ontbijt! 
Ik kan me bijna niet meer herinneren hoe het was om elke ochtend te beginnen met boterhammen (of niet te ontbijten). Maar ik ben er echt van overtuigd: Mijn ontbijten zijn echt in opgewaardeerd door er meer over na te denken. Ik was iemand die haar boterhammen in de broodrooster stak, en dan pas begon te kijken 'wat kan ik er op doen?' En als er geen beleg was, dan deed ik er maar choco op. Een stuk fruit 's ochtends, of iets met calcium gebeurde niet. Ontbijten moest snel en makkelijk zijn. En dat is het eigenlijk nog steeds. Want als ik op voorhand weet dat ik 's ochtends niet veel tijd heb, dan maak ik het al de avond van ervoor klaar. En daarom is een planning heel belangrijk!
Fietsen fietsen fietsen 
Ik moest vandaag gaan werken, en ben dus met mijn fiets in de zon naar de stad gereden (en 's avonds ook terug gereden). Ik heb de hele dag op mijn benen gestaan, op en af gelopen. Ik heb misschien niet zo intense beweging gehad, maar ik ben wel de hele dag in beweging gebleven. 

Tussendoortje 
Perziken, lekker en sappig! Het was uiterst elegant hoe het sap over mijn kin droop, terwijl mijn bazin voor me zat. Maar een perzik als het warm weer is, dat is als een warme chocomelk als het koud is. Alleen een pak gezonder :) 


Middageten 
  • couscous
  • varkensreepjes
  • champignons
  • courgette 
Ik heb gisteren thuis mijn eten al klaargemaakt. Ik heb mager varkensvlees gewokt met courgette en champignons & daarna heb ik er nog couscous onder gemengd. Voor de smaak heb ik er een halve limoen in uitgeknepen en wat zoetzure saus door geroerd. 

Nogmaals: Als je weet dat je niet veel tijd gaat hebben, maak je eten dan klaar op een moment dat je er wel tijd voor hebt. Het is niet erg om maaltijden in te vriezen, of niet op het moment zelf vers klaar te maken. Je kan beter voorbereid zijn, dan eenvoudigheidshalve een lasagne te kopen in de Carrefour naast je werk (wat ik soms deed). En een lasagne vergeleken met couscous & varkensreepjes. Dat is een enooooorm verschil. Ik kan echt per dag dat ik bezig ben met mijn dieet, meer en meer mijn vinger duidelijk wijzen naar mijn vroegere eetgewoontes. En dat is goed. Want naast een goede planning, is een goed inzicht ook belangrijk. Ken je eigen valkuilen. En hopla. Voor je het weet, voel je je al 10 kilo lichter en gezonder! 


Tussendoortje 
Droge crackers zijn ook koekjes in mijn ogen. En aangezien ik in de winkel aan de kassa sta, sta ik ook bij alle snoepjes die daar verkocht worden. Toblerone chocolade is het ergste. Ik eet heel graag toblerone, maar die chocolade is niet zo dieet-vriendelijk. Dus heb ik het maar bij droge crackers gehouden.


Avondeten 
  • salade (vers uit de tuin)
  • kip (vers en niet uit de tuin)
  • paprika
  • dressing
Ik had een klein paniekje toen ik thuiskwam van mijn werk, want er waren nog maar amper groenten!! Ik heb daarom een klein beetje sla uit de tuin gepakt, want het de sla was nog niet volgroeid. Maar ik kon moeilijk géén groenten eten. Ik vind het wel goed van mezelf dat ik daar naar 'snak' en dat ik dat als automatisme wat beschouw. Ik denk dat als er geen sla in de tuin geweest was, dat ik desnoods een perzik onder mijn eten gedraaid had, om iets van groenten/fruit erbij te hebben! 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten