dinsdag 10 juni 2014

Dag 37

Ontbijt 
  • brood
  • magere ham
  • smeerboter
Ik begin mijn creativiteit in ontbijten wat te verliezen. Maar dat is op zich niet erg. Het is enorm warm, en ik kan niet tegen die warmte. Het doet me gelukkig meer snacken naar gezondere, frisse dingen. Zoals nectarines, appels, watermeloen en salades. Of frappucino's.
 


A Cinderella Story 
Ik ben niet zo dol op poetsen, ik denk maar weinig mensen, maar soms heb ik een geniale ingeving om het toch te doen. Ik ben begonnen met een afwas die gigantisch was. Niet overdreven, het begon al met 18 glazen en een heel pak kommen, een overdreven dosis bestek en nog meer. Wij hebben geen vaatwasser trouwens. 

Maar na de afwas, heb ik de keukenkasten nog eens afgeveegd, heb ik de keuken geborsteld en gedweild. Ik heb een wasmachine gevuld met vuile was, en ook de propere was die eruit kwam op de wasdraad gehangen. 

Als voorbeeldige dochter, ben ik ook nog een half uur met de hond  gaan wandelen. Daarna was ik overhit, ik kan echt niet tegen de warmte, en heb ik de koelte opgezocht. 
 
Middageten 
  • 70 gram varkensgebraad
  • slamengeling
  • komkommer
  • tomaat
  • olijven
  • ei
  • dressing
Een gigantisch bord met ijskoude komkommer, frisse tomaatjes, salade en nog meer. Dit is wat ik nodig heb op warme dagen. Of op minder warme dagen. Ik had schrik dat ik salades beu zou worden, of dat het aan mijn oren uit zou komen. Maar al bij al valt dat heel goed mee, en ik vind het nog altijd beter dan 's middags boterhammen te eten. 
 
Ook het feit dat ik bij bijna elke maaltijd fruit of groenten eet, doet veel goed. Ik kan niet precies uitleggen waarom, maar ik kan ook niet zeggen dat ooit iemand gestorven is door te veel groenten en fruit te eten. 
 

Eventjes de mist in gaan 
Ik ben vandaag met een vriendin een ijsje gaan eten, en het werd woudvruchtenyoghurtijs. Eén bolletje. En dat was fijn, dat verfriste. Het was zoet, het was goed.

En toen sloeg het noodlot toe. We gingen naar een koffiebar, waar ze oreotaart verkopen. En ik heb geen oreotaart gegeten. Maar dat maakte het natuurlijk nog moeilijker. Wetende dat ze het verkopen, dat ik net een ijsje heb gehad, en zin heb in oreo's. It was killing me. We hebben allen een ijsthee of smoothie besteld uiteindelijk. Super, heel de groep besloot iets goed te drinken. 

Tot we een nieuw rondje bestelde. Toen ik een vriendin hoorde zeggen dat ze een frappucino nam, dacht ik 'ik ook, een met oreo's'. Een Oreo on Ice is een ijskoude cappuccino, met slagroom, met oreo's, met chocoladetopping. Ontzettend lekker. En ik heb mijn verstand gewoon even afgezet. 

Avondeten 
Het oorspronkelijke avondmaal zou zijn 'kip, met currysaus en rijst'. Dat is thuis een maaltijd met ofwel ananas uit blik ofwel geen groenten of ananas. Dat kon ik niet laten gebeuren! Ik ben na mijn Oreo on Ice naar de Carrefour gegaan en heb daar snel een zakje wokgroenten gekocht. Heel simpel, maar dat is niet slecht. Als je voelt dat je gezondigd hebt, maak het dan niet te moeilijk voor jezelf. Als ik nog groenten had moeten kopen, moeten snijden, moeten stoven,... Nee, te veel werk. Als ik me als schuldig voel omdat ik iets heb gegeten, dan moet alles snel gaan. En dat mocht niet gebeuren.

De wokgroenten hebben niet lang in de pan gezeten, ze waren direct opgewarmd, en ik heb ze niet platgebakken om het zo te zeggen. Er mocht nog iets knapperig bij zijn!

En zo heb ik mezelf behoed van een enorme portie rijst met saus. In plaats daarvan heb ik een enorme portie groenten met wat rijst en saus genomen. Door deze keuze voelde ik mezelf al een pak slimmer/beter. Hoera!
 
Terrasjes 
Terrasjes kunnen gelukkig ook met een koude Cola Zero, en ik ben er met de fiets heen gegaan. Weer 10 kilometer gefietst: Check!

4 opmerkingen:

  1. Als ik kip met rijst eet dan probeer ik altijd er een ligt-versie van te maken. Maak je curry saus (uit het pakje) zelf met magere melk ipv volle/halfvolle. Gebruik bruine rijst ipv witte (verzadigt meer). Eet er sla, komkommer en tomaten bij.. En gril je kippetje (en goed afkruiden!) Scheelt wel een pak in de kcal denk ik! Goed bezig Michelle! Ohja, heb nog een goed dressingske gevonden :-) ook met currypoeder maar dan met magere griekse yoghurt, limoensap en pepertjes! Goed afkruiden ! :-) Heel lekker en fris nu met dit warm weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, dat is zo, Kirsten. Al die dingen helpen fameus, maar er was echt niets anders in huis (en dan is het roeien met de riemen die je hebt). Maar die dressing met currypoeder ga ik zeker proberen!! Bedoel je met pepertjes chilipeper? Of peperbolletjes? Of zo Griekse pepers? :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oei had hier een hele uitleg getypt, maar is precies weg :-D. Ja, begrijp helemaal wat je bedoelt, maar zo de light-versie'tjes zijn altijd een goed idee voor als je toch eens zo geen slaatje wilt. Dan hoef ik me ook niet meteen zo schuldig te voelen als ik wat currysaus neem ofzo :-).

    Ja dat zijn van die rode pepertjes. Mega spicy, dus wel héél fijn snijden. Maar daar kies je zelf voor e :-) Ahja bij die dressing had ik een slaatje bereid met wat gestoofde chamignonen en groene fijne boontjes, komkommer en rauwe witte kool. En ook een lekker stukske kip van de BBQ. Vult erg goed en is ook gewoon lekker... Niet gewoon het pure konijnenvoer, nu konijnenvoer met een twist :-). Zo'n lauwe salade is gewoon zalig... Maar je kan er uiteraard bij doen wat je wil of weglaten wat je niet graag lust. Genoeg keuze :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik hou wel van een beetje spicy! :) Maar ik snap volledig wat je bedoelt! Ik ga heel uw uitleg zeker gebruiken. So stay tuned, want ik ga een eervolle vermelding maken ;-)

    BeantwoordenVerwijderen