zaterdag 28 juni 2014

Dag 55

Ontbijt
  • 30 gram muesli met gedroogd fruit & noten
  • kersen
  • 125 gram magere yoghurt
Ik probeer de originaliteit er in te houden voor ontbijtjes te maken. Ik moest vandaag gaan werken, dus ik kon wel iets stevig gebruiken. Ik heb gisteren yoghurt met muesli en kersen gemengd, zodat het deze nacht goed kon trekken en dik worden in de frigo. 
 
Dit was zeker een aanrader! Normaal gezien laat ik enkel havermout zo een nachtje met yoghurt trekken in de koelkast, maar het gaat zeker ook met muesli. Met cruesli (zo muesli met krokante stukjes) lijkt me het minder goed, omdat je cruesli dan plat wordt. 
 
 
Kersen zijn vaak duur, en ook niet meer zo lang verkrijgbaar (juni-juli!). Ik heb de mijne op de markt gekocht, maar vele mensen verkopen ze nu ook gewoon voor hun huis als ze een kersenboom hebben in hun tuin. Seizoensgroenten & seizoensfruit zijn altijd het goedkoopste, en ook het lekkerste! Voor een mooi overzicht van seizoensgroenten & -fruit kan je kijken op deze website!

Gonna ride my bike until I get home 
Ik ben 's ochtends zo lui, maar aangezien er op zaterdag geen andere bussen rijden, dan degene die ik mis als ik later opsta, moest ik wel fietsen. En dan is het een moeilijke keuze: Even blijven liggen in bed & fietsen vs. vroeger opstaan of lui de bus nemen. 
 

Tussendoortje
Kersen & druiven

Middageten 
  • ijsbergsla
  • kipfilet
  • dressing
  • tomaten
  • ananas
  • rode ui
  • pistolet
Heel basic, zo een slaatje. Maar daarom niet minder voedzaam. De ananas is nog de overige ananas uit blik, geen verse. Voor de rest was alles vers!
 
 
Tussendoortje 
Nectarine
 
Avondeten 
  • wokmie
  • kalkoenlapje
  • paprika
  • champignons
  • sperziebonen
  • nasi goreng kruidenmix
Ik heb de kalkoen gewoon in de pan laten bakken, en er vervolgens de groenten en champignons aan toegevoegd. Ik had een kruidenmix om nasi goreng te maken (uit den Aldi, aanrader! Zeker kopen tijdens de Chinese week!). 
 
 
Om de kruidenmix te laten werken, moet je het oplossen in water en laten meekoken. Daardoor zijn de groenten ook goed gekruid, en de kalkoen nog sappig. Ik heb niet al het kookvocht laten inkoken, zodat ik een 'natuurlijke' saus had. Soms moet je je eigen brein gewoon bedreigen. 
 
Avondsnack 
2 chocolate chip cookies

Geen opmerkingen:

Een reactie posten