woensdag 30 juli 2014

Dag 86

Ontbijt 

Ontbijt is niet enkel de belangrijkste maaltijd van de dag, het is dan ook nog wel eens de leukste. Ik ben deze ochtend met Sofie gaan ontbijten voor haar verjaardag. Er iets werkelijk maar weinig wat zo gezellig is als samen gaan genieten van een ontbijt terwijl het buiten maar druilerig weer is. Of om na drie weken nog eens bij te kletsen.
 
Gaan ontbijten bestaat helaas niet uit een volkorenboterham met kipfilet. En hé, als dit de belangrijkste maaltijd van de dag is, mag het ook de meest decadente zijn! 
 
We hadden ontbijtkoekjes, pistolets, een gekookt eitje, gerookte zalm, spek,... heel veel. Maar gelukkig ook een potje muesli & een glaasje magere yoghurt met een soort fruitige coulis op. Ook een kommetje vers fruit met aardbei, appel, ananas & meloen sierde de ontbijttafel.
 
Alsof dat nog niet genoeg was, was er ook versgeperst fruitsap en muntthee. Wauw, van het begin van een ochtend gesproken! 
 
Gelukkig waren de pistolets en de koffiekoeken we de mini-versies van het originele. Maar ik heb hier zonder schuldgevoel van gegeten. Ik heb er van genoten (en in mijn achterhoofd hield ik I will kick ass at the gym!)
 
Natuurlijk vroeg dit alles voor een Chelle-Fie. Dat is een selfie van Michelle & Sofie!
 
  
Na het ontbijten zijn we ook nog over de markt gewandeld, en heb ik enkele kilo's paprika en romanesco's gekocht. Maar later daar meer over!

Middageten 
  • wrap
  • komkommer
  • tomaat
  • mozzarella
  • puntpaprika
  • gekookte garnalen
  • mango
Hoewel het middageten tot een uur of drie uitgesteld werd, want wauw, ik zat vol van dat ontbijt, heb ik iets klein en kleurig gemaakt. Wat ik gisteren schreef over koken met kleuren, is iets wat ik ga proberen blijven te doen. Het is nu eenmaal zo dat een gekleurd bord aantrekkelijker is, maar dat je ook verplicht bent veel groenten te gebruiken. Bewerkt voedsel & vlees heeft meestal een grauwe kleur, terwijl groenten die felgroen en felrood zijn, een groot contrast geven. 
 
Ik heb een wrap in reepjes gesneden en er een soort van tapas van gemaakt. Enerzijds had ik de wrap met komkommer, puntpaprika en garnaal. Anderzijds had ik de wrap met tomaat, mango, mozzarella en garnaal.
 
 
Op de volgende ladiesnight die thuis zal doorgaan, denk ik dat ik deze wraps als hapjes zal serveren. Het is zo eenvoudig en je kan alles erbij combineren. Maar ook bijvoorbeeld de wrap met gerookte zalm en lente-ui had hier tussen kunnen zitten. Ik wou alleen de garnalen opmaken vandaag, omdat eens je het bakje hebt geopend kan je ze best zo snel consumeren. 
 
Daarna ben ik met een vriendin gaan winkelen. Oh hemel, de laatste soldendagen zijn die dagen dat ik het meeste zal shoppen omdat de koopjes zo spotgoedkoop zijn. Ik heb echter voor mezelf besloten dat ik pas eens écht ga shoppen als ik op mijn streefgewicht ben. Want het is wat gek om nu te gaan shoppen, als het over enkele maanden niet meer zal passen (omdat het te groot is hé!). 
 
Maar het was zo warm gisteren, dat we het shoppen afgesloten hebben met een terrasje in de schaduw. Ik dacht aan wat me op dat moment het meeste zou kunnen afkoelen. Iets met veel ijs, iets fris, iets om deze perfecte dag (voordat ik zou gaan afzien in de fitness) af te sluiten. Een Martini Royal bijvoorbeeld. 
 
En na het genieten van wat wel een eindeloos drankje leek, en een fijne shopnamiddag, ging ik naar de fitness.
 
 
De negen kringen van de hel 
Dante heeft ooit in De goddelijke komedie de negen kringen van de hel beschreven, en ik ben tijdens de fitness door ze alle negen gegaan om mijn onbezonnenheid van vandaag uit te zweten. 
 
Ik ben gestart met wat cardio, want zo gaat dat om te beginnen. En dat alles ging goed, tot ik onder groepsdruk van mijn medesporters eindigde in een virtuele groepsles, genaamd: Abs Attack.
 
Al had Satan mijn lijf in het vagevuur gedopt, dan nog zou ik niet zoveel afgezien hebben als tijdens de 18 minuten van Abs Attack. "Maar nadien voelde ik me goed". Nee, nadien voelde ik me kapot. Mijn buikspieren zitten zo diep onder het vet, dat ze met hooivorken in opstand zijn gekomen tijdens de Abs Attack. Maar van stoppen was nog geen sprake. 
 
Ik heb nog krachttoestellen gedaan, en daarna weer cardio. Ik denk van alle keren dat ik al naar de fitness ben gegaan, dat deze de meest vermoeiende was!
 

Avondeten 
Toen ik, na wat een eeuwigheid leek, weer thuis kwam, heb ik nog snel wat avondeten gemaakt. 
  • rode, gele, oranje paprika
  • groene boontjes
  • volkoren pasta
  • gemarineerde rundsreepjes
  • 2 eetlepels room (20% vetgehalte)
De paprika die ik kocht op de markt, heeft deze avond al meteen dienst gedaan. De boontjes kwamen uit een pot. Ik heb de groentjes gewoon met het vlees gebakken op een hoog vuur, en er een bouillonkuipje van Knorr onder gedaan. Op die manier werd alles al gekruid door het kuipje, en had de room die ik erbij deed de smaak van een lekker sausje. 
 
Als laatste heb ik de gekookte pasta nog onder de groentjes mee gebakken, zodat de saus geabsorbeerd werd door de pasta en de groentjes. Dus uiteindelijk had ik niet echt saus, maar wel een pasta vol smaak. 
 
 
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten