woensdag 9 juli 2014

Dag 65

Ontbijt 
  • 2 boterhammen
  • americain préparé
Ik ben even mijn creativiteit bij het ontbijt weer aan het verliezen. Om dat op te vangen, zal ik vanaf nu 's avonds wat meer nadenken, zodat het 's ochtends sneller/makkelijker is. 
Nog een reden dat ik deze ochtend brood was, was omdat préparé niet eeuwig houdbaar is. Soms kan je niet anders dan hetzelfde opnieuw eten, omdat het anders slecht wordt. Dat zou ik vreselijke zonde vinden. Ik heb ooit vrijwilligerswerk gedaan bij een voedselbedeling, en als je ziet hoe etenswaren daar gewaardeerd worden, en hoeveel dat het verschil maakt, dan is het weggooien van eten echt een grote zonde. 
Middageten 
Spaghetti! Mama had gisteren spaghetti gemaakt, en er was nog een bordje over. Gelukkig met niet zoveel gehakt, helaas ook met niet zoveel groenten. Maar soms moet je roeien met de riemen die je hebt! 

Avondeten
  • champignons
  • steak
  • philadelphia met fijne kruiden, light
  • ui
  • room (20% vetgehalte)
  • aardappelen 
Ik heb me deze avond nog eens aan aardappelen gewaagd. Ik ben enkel tot de vaststelling gekomen dat ik gekookte aardappelen nog steeds niet lekker vind. Geef mij maar de gefrituurde versie, in schijfjes, met paprikakruiden, haha! 

Ik had de ui aangestoofd in een geoliede pan. Daarbij had ik dan de steak gedaan (in reepjes). Ik heb de steak kort aangeschroeid & uit de pan gehaald, zodat het geen droge lap vlees werd. Vervolgens heb ik de champignons gebakken, wat room erover gedaan en een flinke lepel philadelphia light onder gemengd.

Ik moet eerlijk zijn, ik had het lekkerder verwacht (roomsaus met philadelphia, mmmm!). Maar er ontbrak precies iets, en de aardappelen waren dan ook geen meevaller. Als iemand lekkere recepten met aardappelen heeft, geef me ze gerust. Of ze gebakken, gekookte, in de oven,... zijn maakt niet zoveel uit. Als het maar gezond is :)! 


Niet zo goed nieuws...
Het was je misschien opgevallen dat er vandaag géén beweging gemeld staat. Ik ben vandaag naar de dokter geweest. Ik had al even last van mijn knie, zodra ik in rust ben. Bewegen is geen probleem, want gisteren heb ik nog dik anderhalf uur gefietst zonder iets te voelen. Vandaag kreeg ik echter te horen waarom ik last van mijn knie heb. Ik heb mijn ligament in mijn rechterknie verrokken, en dat geeft een zeurende pijn. 

Mijn eerste schrik was dat ik een negatief advies zou krijgen, en niet meer zou mogen sporten. Want hoezeer ik heel het beweeg-gebeuren in het begin haatte, zozeer ben ik er nu op gesteld. Ik heb het nodig. Deels om me fysiek goed te voelen, maar zeker ook mentaal. 

Ik moet het ook rustiger aandoen, en oppassen dat ik mijn been niet overstretch. Ik heb soepele gewrichten, waar het probleem zit, want ik kan mijn ledematen verder buigen dan zou mogen. Maar ik mag blijven fietsen, ik mag fitnessen, ik moet het alleen rustiger aan doen. Maar ik hoop voornamelijk dat ik snel van de last verlost ben.

2 opmerkingen:

  1. Voor je aardappelen: ik ben een grote fan van aardappel in de schil! Hmm... Met een stuk zalm en een zakje stoomgroenten van Iglo (zo'n piramide).
    Maakte ik vaak op kot, héél lekker.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oké, aardappel in de schil! En maakte je die dan in de oven klaar?

      Verwijderen